Učitelj
ПК
РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
то и оригиналним документима потврдити. А ви сте чули шта онај мајстор у почетку рече: „Развијање циља веаштим питањима и везивањем несродних представа, само је губљење времена п“ убијање духа ученичког....“.
" Кад смо као ђаци учитељске школе држали угледна предавања за оцену у основним школама, добро се сећам како се погрешно радило. Да вам само наведем који пример за ово.
а) Један је кандидат имао да држи предавање у основној школи о „Александру Великом“. Од куда „Александар Велики“ у нашу сеновну школу% Мора да је био у читанци ПЕ или ТУ разреда некакав историјски чланак Александар Велики“, и сад је требало тај чланак читати пи објашњавати ученицима. По ондашњим нашим правилима и упутима требало је прво деци испричати садржину онога чланка, који се има читати, и објаснити све што ће у чланку доћи, а деци би могло бити непознато, па. онда тек прећи на само читање текста. Кандидат беше добио, дакле, да предаје, или да чита, како хоћете, ствар ни мало не мења, — о „Александру Великом“.
· Јест, али по ондашњем нашем разумевању, требало је питањима у деце развити то, да ће им се причати из историје, или да ће имати да читају из читанке о ·„Александру Великом“. И наш ти млади кандидат почне с „питањима за развијање“. Он је почео од креде; почео је с кредом. Од некуда је имала да се доведе креда, или место њенога копања, по причању професора минералотије да се острво Кандија или Крета тако зове због копања креде на њему. у везу са местом радње и живота _.Алекеандра Великог“. Да ли јету острво Кандија или Крета играло какву улогу, и колико је ово острво било удаљено од места рођења, живота и рада „Александра Великог“, не сећам се добро, само знам то, да је учитељски канљидат још био на шарчету школске креде кад је школски