Učitelj
ФРАГМЕНТИ ИЗ МЕТОДИКЕ
6
час куцнуо, а о „Александру Великом“ није ни једне речи споменуо, и ако му је предавање било написано о „Александру Великом“,
6). Има још један класичнији пример од овога испричанога. Један од ученика најстаријега разреда учитељске: школе добије задатак да држи предавање у основној школи о „врапцу“. Предавање је имало бити у Ш. или ЈУ раз.. основне школе. Покоравајући се строго начелима савремене педагогије, да не бисмо били неочигледни у настави, или, да не бисмо се код живих врабаца послужили при предавању сликама, ми потегнемо па ухватимо једнога живога врапца, једнога маторца, који је имао у себи и. на себи све особипе свих врабаца на земљи. И дадосмо га кандидату да га понесе у школу и да о њему држи предавање. |
= , И кандидат носи врапца под блузом, кријући га и
од себе и од нас, а уједно грејући врапца под екутом своје блузе, јер је било рано пролеће, па је још било хладно. '
Стигосмо и уђосмо сви у школу на трећи час. Треба. почети предавање о врапцу. Ф. стегао врапца десном руком и завукао га под леви скут своје блузе тако дубоко, као да држи' термометар десном руком под левим пазухом, да би сам себи измерио температуру.
И Ф. пита својски; пита о разним птицама, пита о кокошкама, о ћуркама, гускама, пловкама итд. пи развија бозна како, и деца све лепо одговарају, али, као за пакост, ни једно да помене врапца. ПЏоменуше и зебе, и и штиглице, и сенице и црвенперке, али нико да помену врапца, као да он и није птица. То Ф. донекле "збуни, али он, држећи се свога начела, тера даље и пита даље. | Једнако наводи децу питањима на врапца, а деца, као запакост, ни да помену име његово.