Učitelj
ОБУЧАВАЊЕ ОЛАБО ОБДАРЕНЕ ДЕЦЕ 739
ОБУЧАВАЊЕ СЛАБО ОБ ДАРЕНЕ ДЕЦЕ
У свима школама има ученика, које је при најбољој вољи немогуће превести из разреда у разред и који сваке године понављају разред, а ако се, из сажалења, преведу у старији разред, онда им то обично смета даљем напредовању. То су слабо обдарена, мање способна, или чак слабоумна деца, чиј расудак и умне способности остају у једном истом стању, без обзира на то, што се она физички развијају и расту. Према таквом стању ствари настаје неизбежно питање: шта ће бити са том несрећном децом, која су тешко бреме за учитеља, кочница за општи напредак дотичног разреда и предмет другарског исмејавања 2 „У педагошком клубу, вели познати лајпцишки педагог, Карло Рихтер, сматра се као давно решена ствар, 'да мање способној деци није место у народној школи, пего их ваља обучавати нарочитим метоШИ Таквим мишљењем, а одвојеном образовању, носе
, у новије време, управе у неким државама, као нпр.: у Нек Саксонској и др. Организација народних школа има у виду децу нормалних способности, а неи ону, чије су умне Функције задржате природним или ти физичким недостацима, који су произашли услед болести, као нпр. глувоћа, кратковидост, искривљеност појединих делова тела, водена болест у глави итд.
Према таковој деци треба да се примењују нарочити васпитни методи, како би, по могућетву, исправили недостатке, од којих та деца пате, пробудили и подигли њихову умну радњу и непрестаним вежбањима покренули њихове физичке силе на рад. Искуство нам казује, да се и слабоумна деца, могу, са поступним васпитањем, ераз-
мерно умно да развију и тиме оспособе да не буду на УЧИТЕЉ 4Л