Učitelj

1657 СЕ НИ ДАНАС ОСНОВА ЗА НЕ БУКВАР 511

реч: 0с!... Шта је то што сте изговорили 7... Отегните је!,.. Изговоритве кратко!... Ти сам отегнуто!,.. Милоје кратко !... Шта је то што сте изговорили, реците ми понова/!.., Колико је гласова у тој речи... Који је први, а који други2.,. Од чега је дакле направљена реч 0е7!.., Од колико гласова 2... Кад се који чује... Изговорите их оба заједно !... Је ли то сад гласр.. Да шта је... Па од којих је дакле гласова направљена реч: 062... Који је први, а који други7,...

Ко сад може да изговори оба ова гласа али тако, да му први буде онај кад туткамо пеето, а други овај — кад се људи дозивају 2!,... Један већ виче: сее — 000. — Добро је, само си прекинуо а тР26Е без прекида! — Сад је добро!... — Де сви тако !... и Милан сам !... Сви! и Милош сам!... Колико је сад ту гласова 7... Који је први, а који други 7. Изговорите их оба!.. Дете још једном сви!... Сад краће!... Још!.. Још!..,. док се не дође до лепо изговорене речи: ео!,.. — Шта је то што сте сад рекли7... Шта се зове сог.. Ко је видео ту стварг,.. Каква је на језику... Реците још једном ту реч отегнуто, и пазите колико има гласова!... Ти сам!.. Колико је о гласова у тој речи... Први%.. Други“. Изговорите их оба 2... Брже Још брже!..

Зе смо ето направили и реч со! А коју оно мало пре направисмо; — Од чега оно направисмо ону прву... А ову другуг... Од колико гласова једну, а од колико другу%,.. Колико дакле гласова има она прва, а колико ова друга реч"... Који је први глас у речи: ос, а који у речи: со7... А који је други у једној и другојр,.. Кад се који чује 7...

· Шта смо дакле учили»... Које смо гласове научили 7... Јесмо ли правили што од њих"... Које оно речи направисмоР!... Од чега се Дакле праве речи 7... запамтите: све су речи направљене тако од гласова, а њих нема тако много. Ми већ научисмо два. Још има подоста .,. Ко све гласове добро памти, он ће лепо читати! За то треба добро да пазите кад вам госпођица остале гласове казује, па ћете сви лепо читати!

Напомена. —- Одговоре нисам исписивао ради краткоће. Сем тога међу питањима нарочито последњима, има и такових, где су по два у једној реченици, и даваће се свако за се, чим се види

да одговори не теку како ваља. — Одговоре ћу тражити у потпуним реченицама само у том случају, ако видим да су деца привикпута на то. — Грешке ћу исправљати што више узмогу. — Нај-

после: можда ће рећи ко год, да су гласови: сио у пориниј случајевима речи, узвици. И сам то знам, али је сад најзгодније да се