Učitelj
из ПЕДАГОШКОГ ИСКУСТВА 344
који би хтели да су мало слободнији код учитеља, он треба да буде мало етрожији, и тако ће се изједначити са осталим друговима.
ж
18. — Интересно је посматрати мале ђаке како у часу забораве оно што су знали. У више случајева дешава се, да нешто знају до часа, док не буду питани, а кад се питају (нарочито изненада или нагло), они то у часу забораве, па после врте главом и млатарају рукама, не би ли се сетили онота, што су до мало час знали. Овакви су случајеви чешћи кад су ђаци духом заморени, и то треба да буде учитељима знак, да ђаке пусте на одмор. — Има по неки „мали шерет“, па хоће и он да се направи, како је бојаги то до мало час знао, па је у часу заборавио (ма да није никако ни знао), правећи при том оне исте покрете, које праве ђаци који су заиста то у часу заборавили...
=
19. — При рађењу писмених задатака, у више прилика, бољи ученици израде много пре од осталих, после чега обично стоје сеспослени, те у доколици узнемиравају и оне који раде. Таквима би требало задати још који тежи задатак, те да се у времену рада изЗадначе са осталима.
%
290 — Ученици, који долазе из неподељене школе много су спремнији од ученика који долазе из подељене школе, слушали су — мами мимогтред — предмете старијих разреда, па то после боље и запамте,
јер им је већ у пола било познато. Због овога су сеоски ђаци и спремнији од варошких, што се лепо види при полагању пријемног испита за у гимназију. |
· Е
21. — Ђачко редарење у школи штетно је у толико, што се ту развија освета. Тако, ако редар „упише“ једнога од оних, који ће то доцније да буду, онда му они враћају жао за срамоту, кад буду у истом положају. Због овога би требало редарење ограничити на што мањи број личности у школи.
=
99. — Многи наставници сматрају читанку као циљ читању, међутим та књига треба да буде у школи као средство за тачно, течно и логично читање. Ово треба добро да знају, они, који су противни читању других књига о испитима.
»