Učitelj

386 __ РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

9. јуна р Излет до Мишара; предавање и песма о боју на Мишару. Ручак | на Ориду; конак у Шапцу.

10. јуна У 6 часова састанак код намичке зажоле и џовратак у Београд.

По овакав један план и програм добио је сваки од малих путника, а тако исто послати су и у места кроз која смо имали проћи. План је литографски израдио један родитељ мога ученика. ·

= = #

Може ли се описати оно нестрпљење, она жудња, која је овладала мојим ученицима, чекајући дан поласка на нут!...

Освану и он. Освану 6. јуни. Дан беше натмурен а из неба ромињаше ситна киша. И самоме мени беше тешко. а већ како је било мојим ученицима, то ће они најбоље знати.

Мислио сам да од путовања нема ништа. Али, мало по мало кишица престајаше, небо се поче разгаљивати. Око 6. часова одем у своју школу, премишљајући путем да ли да се путује, и да ли је који од путника дошао

Још у школском дворишту дочека ме весела граја мојих ученика. |

— „Сви имо ту господине !

— Ево нас свију господине, само нема, Мон

—- Па зар да идемо2

— Да идемо господине, да идемо, заграјаше они,

— А киша 2

=— Нема кише... Неће кише!... Ено ведри се!,.. Клидала су деца весело. |

Између осталих родитеља беше дошао и г. Влајић, По„саветовах се са њима. Изгледало је, доиста, да кише неће више „бити, па наредих деци да стану у ред.

Опремљени као прави путници, са торбама око врата, са вапутима и шалевима преко руку, стадоше деца двапдва у