Učitelj

ЗАБАВА И ПОУКА - 38:

ред. На сваком оном малом лицу, могао си прочитати радост коју му душа тога тренутка осећа.

И мени и деци беше жао што Лазаридес није дошао. Био је одличан ђак. Не могосмо га више чекати и упутисмо се савском бродарском пристаништу...

Звоно даде знак за улазак, ученици се поздравише са рддитељим,а који су изишли да их испрате. Осећао сам у томе тренутку оно, штоје душа родитељска осећала, испраћајући чедо своје први нут тако далеко од себе. Разумео сам оне сузе, што су се блистале у очима родитељским, љубећи чедо своје и желећи му сретан пут... Груди ми испуни нека мидина, што сам и ја тај, коме толики родитељи поверавају зеницу очију својих, наду живота свога...

Уђосмо у лађу и испесмо се на кров. Стојећи на крову, ученици отпеваше Сриску Химну. Никада је нису чини ми се, тако лепо отпевали,

Кад се песма сврши, звонце зазвони и трећи пут. Пара писну, брод „Делиград“ се заљуља, точкови залупаше и он се отиште, пресецајући равну површину тихе Саве, обасјану благим зрацима јутарњега сунца. Машући својим џепним марамама, ученици добациваху родитељима: „Збогом“... .„Збогом“, примајући од њих благоелове за сретна путовања...

(НАСТАВИЋЕ СЕ)

трен

ШКОЛСКО КРЕТАЊЕ У СВЕТУ

ЕРЕ [5 0) ТЕ 2 ФРАНЦУСКА

ПЕДАГОШКИ МУЗЕЈУ ПАРИЗУ

Овај музеј има благодарити за свој постанак оном покрету који је поникао педесетих година у Енглеској, где је изложба 1851. године уродила оснивањем педагошког музеја (ЕдисаПопа! Мизеши) у

Сити. Овај лондонски пример нашао је брзо праеталица у Канади, а 25%