Učitelj

112 РАСПРАВЕ. И ЧЛАЦИ

но нужно при усправном писању, пошто нам се прсти при писању само по дужини својој савијају природно и лако; или је овако насатице наслоњена у природнијем положају, као што је сви и наслањамо сад кад пишемог Кад нам господа лекари буду ово објаснили ми ћемо се ве драге воље повиновати њиховој доктрини и искуству, и признаћемо да смо били у заблуди што смо за косо писање каф природно, а не за усправно писање, за које они веле да је природније. Потписани би се радовао, кад би још: ко своје мишљење изнео о овом питању; јер ево хоће, а можда ће се ускоро и завести ус: · правно писање по вашим школама, а нико о томе да нроговори да ли је то практично, природно и оправдано са игијенских обзира. кад. се тако што хоће и у нашим школама да заведе.

Вића Милетић учитељ: цр. у пензији.

ЗА ШТО НЕ ВАЉА ПИСАЊЕ у основној школи :. ЗЛЕ За,

Један надзорник у свом извештају тврди, да је пре 20 и више кодина ђак | разреда беље писао но данас ђак ЈУ р.! Други опет само каже: лепо писање — ружно је!и тд.

И из тога излази као већ. утврђен Факат; да писање у основвој школи не ваља,и да су ђаци у „старо време“ много лепше писали, па се за то, кад и за много што шта, одмах баца кривица на учитеље, како не умеју да науче децу ни писању! Али ни један од њих не тражи узрок томе. Они само замерају и бацају кривицу на учитеље (што је свакад лакше но истини у очи погледати). 6 тога неки хоће да нам пребаце, да основна школа, ради учитеља постоји. Онте нас тиме из неразумевања вређају, јер учитељска професија није тако завидна ствар, да нам је друштво установом. основне школе хтело неку милост учивити. бе

„Многу сам горку чашу попио; Многи вам комад сузом топио.“

Пред овим жалосним актом треба стати'и робне о у њему равмислити. Злу треба тражити лека, да не буде болест дугога века. Питање је толико важно да, за правилно решење, захтева решење,