Učitelj

122

Да би се у овоме имало што више успеха отварају се нарочите школе и курсеви за цртање. Ово се свуда ради, па су и код нас чињени покушаји.

Један знак великог интересовања за цртање јесте и онако импозантан број посетиоца (оба пола) П-ог међународног конгреса за цртање у Берну.

Преко 800 особа, стручњака у цртању и педагога готово свију образованих народа посетили су овај конгрес.

Конгрес се поделио у две секције.

Прва секција бавила се питањем: поука цртања у опште. _ Друга секција расправљала је питање: поука у цртању по стручним школама.

У рад прве секције дошла су и ова питања:

Васпитни задатак цртања; : Наставни метод за изучавање цртања у материнској школи; Наставни метод за изучавање цртања у основној школи; Наставни метод за изучавање цртања у средњој школи; Цртање на вишим школама;

. Спрема учитеља цртања за школе разних категорија.

За свако питање били су одређени по један Француз, Енглез и Немац као референти. По прочитању реферата вођена је диску"сија о истакнутим мислима и предлозима. О сваком питању донесене су резолуције.

ПР О С

Желећи да се свуда цртању придаје више важности, конгрес. је поред многих сцецијалних донео још и ове опште закључке: ;

1. Конгрес бира одбор, који ће се старати да се у свима земљама одреди и цртању она важност, која је одређена остал наставним предметима.

9. Захтевати да и наставници осталих предмета, нарочито природних наука, траже од ученика више и правилнијих цртежа, који се односе на њихов предмет. —

"3. При ступању ма на коју вишу школу нека се захтева пријамни испит из цртања.

На конгресу су приказани цртежи ученика разних школа и "разних народа, Тачношћу, практичношћу па и лепотом нарочито су се одликовали радови ученика америчких школа.

Од 23. децембра 1904. до 15. јануара ове године била. Је приређена у Загребу изложба цртежа ђака из дечјих забавишта,