Učitelj
526
зети њихова стечена и уживана права, а са овим и оне материјалне користи које из тих права проистичу ; — онда, зашто баш да Министарство није могло неком учитељу, дати и више него што је заслужио. Та и Христос је казао: „Ко има више подај му нек има још више, а ко нема, узми му и оно што има.“ А када се од њих хиљаду учитеља одузме ма по што год, моћи ће се ваљда 10—20 других лепо наградити. Само што наш народ, за онога, који тако од једног узима, па другом поклања; на једној страни за-
кида, да на другој сувише расипа; — вели: да се тај прави: Тућим — добар. ;
Ми то потпуно усвајамо, само што то још није све. Оно што иде — горе је и црње. Само стрпљења.
Шабац | 99-11-906 год.
Нови буквар и начин предавања по њему. 6)
На сличан начин упознајемо децу и с речима. Ни за речи се не сме давати одредба, већ само описно и разговарајући деца треба да упознају речи. Упознавање с речима иде врло лако, јер су деца често пута и пре школе чула за израз речи. Учитељ јасно с малим застајањем изговори једну реченицу, рецимо: дас—чува—кућу. Децо, шта сам сад изговорио > (Реченицу). Хајде да ову реченицу озна-
чимо, обележимо једном цртом на табли. Децо, ја ћу сада
опет ту исту реченицу да изговорим; пазите колико ћу. 55
пута прстом од уста да покажем на вас. (Учитељ сада понова са застајањем код сваке речи изговара реченицу по такту и при изговору сваке речи прстом покаже на децу). Пазите: пас — чува — кућу. Колико сам пута показао прстом > (Три пута). Ето децо, кад сам први пут показао прстом ја сам казао: пас, то је једна реч; кад сам други пут "показао прстом ја сам рекао: чува, то је друга реч и кад сам трећи пут показао прстом, ја сам рекао: кућу, то је