Učitelj
692
број примера из усменог рачунања. У осталом, усмено рачунање с вишецифреним бројевима непрактично је, а с мањим бројевима вршено је у П и Ш разреду, међутим овде је довољно неколико задатака употребити. Заиста, са тако малим бројем задатака не могу се појмити толики односи бројева до 100 милиона (као што [. Раша Митровић лепо примећује), али треба имати на уму да се за годину дана само усменим рачунањем не би ти односи могли појмити, па ма се то тражило и радило код бројева од неколико хиљада.
Што се тиче самих задатака, нећемо се много ни обзирати на замерке Г. Раше Митровића, јер сматра да је незгодан и задатак, у коме се налази да се овци дневно даје 2 г. соли, Овај је податак узет из једног већег задатка у Атићте ие ејетепбате аррћупсе а Гасмепшите рат Ј. Рћ. Магпег, која је у два маха награђивана, те су о практичности задатака други раније своје мишљење изнели.
13. Све што је Г. Раша Митровић изнео за стр. 18. нема вредности, те нећемо одговарати. |
Што се тиче замерке за задатак 4 на стр. 19., што се у њему помиње три пут кошење ливаде преко лета, ту, у неколико, признајемо умесност. Заиста, овакав задатак није обичан за земљу, у којој се и данас оре ралицом и веје лопатом, а у питомијим крајевима једва се и једном коси, — па и то презрела трава. Пристајемо да овај задатак избацимо, ма да је то кошење деци познато из Чишанке за П разред (на стр. 92. налази се: „Зелена трава, која се два три пута коси“ у години дана, мирише“).
У задатку 5. на стр. 19. погрешно је означена година смрти Св. Саве, што сами исправљамо.
14. Сада ћемо поменути најтежу оптужбу, коју нам је учинио Г. Раша Митровић, а то је:
„На страни 20. нил један задатак није одређен“ Сви се почињу са неко“.
Раније је говорено о самој речи „неко“.
Поменућемо први задатак са стр. 20., који гласи: „У Србији се године 1884. родило 46397 мушке и 43993 женске деце; колико је се те године у Србији родило деце““
Овај задатак не почиње са неко и одређен је.
Пошто неодређеним задацима није место у уџбеницима за
1 Наш курзив.
2 Наш гкурзив.