Učitelj

765

вредности до 200 динара. Једанпут су покрали из фијоке, школскога стола, у ПБ р. женске школе, школске потребе за сиротне ђаке, и то све распродали. Сем тога пуше дуган и сва друга неваљалства чине. — За све ове иступе, која су чинили у свима разредима, дотични наставници употребљавали су и исцрпли сва дисциплинска васпитна средства над њима; кажњавали су свима прописаним казнама, да би се поправили и вратили у ред добре деце, али они су остали и даље исти. Па, пошто, дакле, нема изгледа на поправку у владању, нити има других, јачих средстава, којима би се одвратили од крађе, а у интересу мира целе „школе, и да не би кварили другу, добру децу, то је једино још средство, да се они, као по све неваљала и покварена деца истерају из школе...“

На основу оваког реферата учитељско веће, савиначке школе, на свом састанку од 11. децембра прошле године једногласно доноси одлуку: да се предложи школском одбору, да се ова два ученика истерају из школе, да не би кварили другу децу. Школски оддор, пошто је прибавио и саслушања њихових родитеља, који такође, тврде да су им деца лошега владања и да им они ништа не могу учинити, — донео је одлуку, да се овај предлог учитељског већа упути г. министру просвете, са мишљењем, да би требало ова два неваљала ђака уклонити из школе у интересу морала и угледа саме школе и спокојства остале деце.

Г. Министар просвете тражио је извештај од школскога одбора, да наведе члан школскога закона, на основу којега то предлаже, да се ђаци из основне школе могу истеривати из школе. |

Одбор је одговорио: и ако нема ни једног члана у школском закону за овакве случајеве, захтевају интереси морала и угледа саме школе, да се они уклоне из школе, пошто је утврђено, да не могу да се одвикну од рђаве навике — крађе.

Па ипак нису истерани већ и даље остали у истој школи, да и даље чине неваљалства и да се сваки дан бори учитељ са њима и да пази да и другу децу не кваре.

· Истина је света, да је свакој школи, а на првом месту основној, први и најглавнији задатак, да децу васпитава и да поправља оно, што је кућа или друштво, неумешношћу,