Učitelj

766

искварило. Као год што су црквена врата свакоме отворена и црква свакога прима у своје закриље, тако исто и школа то мора чинити.

Али, да се сада запитамо : Да ли је право и лепо да једна школа трпи и овакве неваљалце, који су ординарни лопови, која штетно утичу на осталу децу, а наставници не смеју нити могу другим казнама казнити, већ оним, које је школски закон обележио.

Штета је, и то огромна како за њих саме тако и за друштво, и тада, кад би се они истерали из школе, јер се тиме ништа није постигло за њих слично. Једино би добила школа, у којој су били ђаци, која би се курталисала неваљалаца.

Из свега довде реченог мислимо, да је довољно јасно за свакога, и да ће се сви у томе сложити, који озбиљно воде бригу, о васпитању и моралу омладине, да су нужне и потребне овакве школе, или одељења, за поправку ђака лошега владања.

За то отварајмо овакве школе са јачим надзором и другим васпитним средствима.

Мих. Џ. Милошевић.

ИНДИВИДУАЛНЕ РАЗЛИКЕ У ДАРОВИТОСТИ ДЈЕЧИЈОЈ

—- СКИЦА ИЗ ЕКСПЕРИМЕНТАЛНЕ ПЕДАГОГИЈЕ Р-г рћ!. Паја Р. Раоосављевић — Њујорк.

„Ја. звадуће е сћид, ме аге ш теа Њу збаду пе ће тап... Тће ргорер зћаду о талкта 15 тап, ђић ће ућо Кполз поБ Фће са уш пеуег Кпоз %е штап“.

Р-у А. Е. Таујог („Тће ЗЕду ог Фе СћИо) -

Индивидуалне разлике у даровитости дјечијој од огромне су врједности по педагога практичара и теоретичара. О њима се слабо зна. А и оно што некоји наши и страни педагози и психолози узимају за индивидуалне диференције већином су криве представе из Шпекулативне Психологије.

Већина данашњих наших педагоге мисли, ако су про-