Učitelj
837
ни текли за то, да им га уступамо и да их учимо, како треба да нас отерају са тога рада, на коме смо ми јачи од њих. Јер ја сматрам, да је Буквар као и свака алатка — као и ренде и коса и топ и пушка и т. д. и не признајем, да ће тачније оценити доброту алатке онај, који је само посматра од онога, који се њоме по цео дан служи. А ове Букваре није оцењивао ни један учитељ | разреда2!! Грешни у Бога...
На крају овога мога одговора морам вам и опет напоменути, да мени није било ни на крај памети да вас клеветам, него сам навео пример, који се случајно вас тицао, као драстичнији од многих других, да њиме утврдим, како се слободном утакмицом и слободном продајом уџбеника сузбија и инат и севап и непристојност и неморалност у нашој просветној струци, а ја верујем, да ћете и ви ово начело прихватити, чим озбиљније о њему размислите.
16. април 1907. г.
Београд. Михаило Јовић учитељ.
ДОПИСИ
»
„Јепа ајз Апзеаперипке еше5 пеџцеп сејз сеп КтећејзКатрјев ппа етег пејеп Кејогтабоп !“
Клу. Ргог. Гећтал Ноћепђеге — Клеј.
Јена, 1. фебруара 1907. год.
У расвиту јутра а кроз кишу позне јесени дошао сам желез. станици... Ноћ у очи поласка није била, и ако после напорних покрета, заузета одмором сна — чему ваљда беху узрок она осећања испреплетана разноврсном бригом, неизвесношћу и оним малим разочарењем које се јавља у приликама, кад прекорачимо првим кораком праг истакнуте жеље наше. Мојим нервима и целокупном битношћу, струјаше неки нелагодни немир. Звонки тобот кишних млазева што се спуштаху са станичног крова кроз олуке, монотоношћу својом пратио је узбурканост душе увијене бригом у нерешљива питања часова, прилика, борбе и новог искуства за дане живота пред којима сам... Све то учинило је, да и поред свеко-