Učitelj

646

откуда сада та скрупулозност да се од ових кандидата траже научни радови, а да стручност не може препоручити једнога наставника! Ми смо још у почетку овога чланка казали своје мишљење, да српској држави требају и стручни људи и да за сада та стручност може препоручити наставника за Универзитет, сем ако се не тражи какав реформатор педагогике који ће педагошки реформовати у правцу какве јалове метафизике, која је сад тамо на Универзитету у моди.

Али с овим избор још није био завршен. Факултет је позвао кандидате, ако хоће, да се пријаве за доценте, па да буду понова бирани. Кандидати су пристали и на то и оба кандидата понова ни за доцента нису били изабрани. Овим је факултет већ постао смешан, јер, зашто је и позивао накнадно пријављене кандидате кад је мислио да не може бити изабран ниједан ни за редовног доцента! (Онај кандидат, који је имао стручних радова понова није изабран зато што ти радови нису из средњошколске методике, већ само радови из опште педагогике и дидактике и методике за основну наставу. Међутим, како они веле, њима треба наставник за методику средњошколске наставе. Пошто за сталну доцентуру треба само један стручан рад, то се сада пришло овом другом средству, само да не буде изабран овај кандидат, и ако овај мотив, као што ћемо _ одмах видети, ни мало није оправдан. Јер сваки лаик зна да се методика, било то за основну или средњошколску наставу, не може изучавати без познавања опште педаго· гике и опште дидактике. Сваки лаик зна да је њтодика специјална примена начела и принципа опште дидактике, који се такође мора изучавати и доводити у везу са системом опште педагогике, само то не зна, или неће да зна наш философски факултет! Зна се још и ово да у уредбама универзитета не стоји као предмет искључиво методика средњошколске наставе, већ стоји педагогика. Додајте