Učitelj
802 пак, јестаственичка настава „у стању, да у збијеној форми развија идеје универзалног значаја и особито основне законе о наравственој вредности човека“, она треба, исто тако као и настава осећања, да заузме потпуно самостално место у систему наставнога плана. Основне идеје појединих наука су „прави, истинити носиоци концентрације.“ Одговарајући путу, који су биолошке науке задоби" јале приликом свога развића, по писцу има и настава да пређе ова три ступња: У почетној настави биологија не ступа још као нарочита наука. „Она се ограничава више на потребно стварно објашњавање биолошког материјала, који се јавља у бајкама, кажама и т.зв. очигледној настави.“ Други ступањ је у главном проучавање домовине, „од кога се биологија у скоро издваја као самостална наука. Он се завршује тиме, да васпитаник ненаоружаним оком открива слободне ћелице.“ У трећем се курсу, као у огледалу, одбија стање данашњег испитивања. „Он треба да учини појмљивим једноликост живота на земљи; измеђ осталог његов распоред грађе мора да буде генетски, а његов постављени принцип ток развића.“ Како се према томе има да учини избор градива, показује писац на једном врло интересантном плану, о коме се, као и о целој теорији, због оскудице у простору не може овде рећи ништа ближе. Ипак једну мисао не може референат да затаји, а та је, да је далеко време, у коме ће наставни план, који почива на основи историје развића и генетској, моћи да вреди за — народну школу.
Специјалним питањима, која се односе на јестаственичку наставу, баве се ови радови:
1. Аскегтапп, Н., Ле; Усћтшратеп дет Уићет - ЕтизЕ - Зсћше гр Егзепасћ. УМтезђадеп, К. Весћеоја « Сотр. 1906. 1 М.
9. зјетре! Н., Бег бсвшратеп. Мипдеп 1. У., С. Магозузку. 0,75 М.
3. Пге Шејетипо Боватазсћеп Оттеттећ -татеталв ат дте Зсћи"Јеп дег Зтад! Кдигозбега 1 Ру. Кботазђета 1 Рг. Отаје 84 Џпгег 0,40 М.
4. Епдједег Е., Дегсћепзкаггеи 2ит пагштвипапсћеп Отеттск пасћ бео1огтасћеп Отипафгеп. Нен. 2. п 3. Мипсћеп, Мах. КеПегет. 0,90 Блу. 140 М.
Акерманов рад у колико је од нарочите вредности, у толико представља и монографију. Писац показује јасним очигледним начином на једном практичном примеру, како се школска башта уређује, негује, и како ће да послужи целокупном васпитању. И мали спис Штемпелов пружа многобројне изврсне савете. Нарочито је
приложени план од вредности за заинтересоване. Трећа брошира.