Učitelj
116 УЧИТЕЉ
Председник позива известиоца да прочита извештај одбора за молбе и жалбе. |
|: Решење о молби Ставре Спирића учитеља скупштина прима, с тим да му се да 120 дин. на име помоћи.
П. По молби Анастасије удове поч. Мил. Луковила бив. учитеља за помоћ у 50 дин. Скупштина усваја извештај одборски.
Г. Б. Марјановић, предлаже да се изјави захвалност свима факторима који су делали да се питање о млађим учитељима реши.
Скупштина решава: Да се изјави захвалност: Г. Министру Просвете, Народној Скупштини и Глав. Одбору.
Прелази се на дневни ред. Председник по одобрењу Скупштине ставља на дневни ред питање: „О издржавању школа“.
Г. Јова Поповић у почетку говора изјављује да је Гл. Одбор требао одредити једно лице које би реферисало о овом питању.
О издржавању школа вели да је то највеће зло за школу. Наводи примере, где сам учитељ купује креду и др. потребе и где деца т. р. пропадају, где се о издржавању школа не води рачуна, где се за три године школи не преда ни 5 пара приреза. Предлаже да се стави у дужност Гл. Одбору, да док се нов закон не проведе кроз Скупштину да се у јесењем сазиву предложи скупштини да учини измене о прикупљању школ. приреза.
Г. Мих. Д. Максимовић, вели да је о том злу, о издржавању школа, много говорено и решавано али је та тема опет на истом месту где је и била, за то што у нашем закону није нигде поменуто о школ. прирезу а преко је нужно учинити измену у закону у овом смислу: Школ. општина дужна је дати школи оно и онолико, колико је школи буџетом предвиђено и одобрено, а да ли ће се то звати прирез, то је споредна ствар. Школ. прирез треба да купе пор. »дељења и о предаји истога шк. благајнику, увек и на време извештавати управитеља школе. За ђачке потребе вели треба да падну на терет буџета дотичне школе.
Председник извештава скупштину да је Гл. Одбор одредио референте за ова питања, а за ово је референт !. Жив. Радосављевић. |
" Г. Мил. Тодоровић, вели да ће говорити о оном и онаквом систему издрж. нар. школа, какав треба да је: Подизање и издржавање школа не може се пренети ни на државу, ни на округ, ни на срез, већ на општине.
Чита резолуцију Темнићског учитељ. друштва.
Г. Јов. Ђ. Јовановић, као гост учит. скупштине говори о