Učitelj
;
УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ ЈЕ
издрж. наших школа. Ту види основно питање: подизање школе, 9. издржав. школа и 3. питање о учитељ. станарини.
Према подацима које Министарство има изгледа да 7/3 општина добро издржавају школе, али кад се ствар дубље промотри нема ни половина уредних општина. За неуредност наводи пример једну варошку општину која неће да плати станарину учитељску и није ју платила све дотле док Министарство тај одбор није казнило. Мишљења је:
Да питање о подизању школа треба решити па овај начин: 1. Да се у окр. шк. буџет уноси сума за подизање школа у општинама које су заостале у том. А општине да су дужне у року сд 5 година вратити држави ту суму.
2. Да издржав. школа треба оставити народу, маси, и да се остане са школ. одборима, али наћи гаранцију да школ. одббри одговарају својој служби.
Као тешкоћу при издржав. школа види и колизију закона и закон. одредаба.
Г. Карабашевић налази да школи ништа не би донело ако би се издржавање пренело на округ и срез, и да и сами односи управитеља са општином играју видну улогу у овом питању, а најважнија чињеница у овом питању јесу наше политичке прилике, јер, вели, докле год буде Министар зависан од посланика, а овај од началника, началник од кмета итд. дотле ни најпотпунији ни најстрожији закони не вреде ништа и ништа нам помоћи не може. Осврће се на говоре предговорника, и чини своје примедбе.
Г. Св. Ивковић, изјављује да је његов друг Максимовић погодио његове жеље и погледе о овом питању, а да се оно најбрже реши, налази, да треба и министарство и све власти, да раде 03биљно на прикупљању школ. приреза.
Протествује што министарство не ради ништа да и остали учитељи приме своју станарину, и да будемо сви равни и једнаки. Наводи примере где се учитељи и њихове жеље и тражње у министарству мере на политичком кантару.
Г. Б. Младеновић изјављује да је он за то да издржавање школа узме држава у своје руке.
Г. В. Јоксић вели, пошто је основна школа основ свима, потребно је о њој водити најбрижљивијег рачуна.
Г. М. Станковић изражава уверење да наш народ воли школу, али школу у напретку ометају баш они који су позвани да је у