Učitelj

118 УЧИТЕЉ

првом реду, помогну. Потребна је измена у закону о нар. школама тако да школа прими све што је буџетом предвиђено. ; Наводи конкрнтне примере, којима доказује да је могућа наплата школ. приреза. Председник даје 10 мин. одмора.

ПОСЛЕ ОДМОРБА:

Председник даје реч Г. Рајку Мићићу, који је мишљења ·да све зло у школама наилази с тога, што нигде у закону није споменут школ. прирез, а још мање да се говори о скупљању истога и предаје школи. Тражи да се у закон унесу строге мере противу општин. судова који лабаво или никако не прикупљају школске прирезе.

Г. Ђ. Којић мисли да се у закону каже овако: „која се општина издржава из својих прихода она ће предавати школи "2; која се школа издржава прирезом онда ће се школи предавати прирез порезници а наплаћивати процентуално прикупљеној порези“.

Г. Ж. Радосављевић вели да је издржавање школа рђаво, настава рамље а учитељи се пате. У рђавом издржавању школа види и разлог тај, што се буџети школски не доносе с погледом на потребе школе.

Тражи да се издржавање школа наших пренесе на државу или на окр. самоуправу. Да се донесе добар закон о издрж. школа треби узети у обзир и надзорничке извештаје, јер они садрже доста материјала. Даље говори о начину састава буџета и тражи да њихов нацрт — позиције -— одреди окр. Учит. Веће.

Г. М. Рабреновић чита резолуцију која је састављена из свих говора о овом питању.

Скупштина прима ову резолуцију са допуном г. М. Станковића, да министарство нареди органима да свакога месеца прегледају прикупљање и предавање школ. приреза школи.

Председник извештава скупштину да је се гл. и надзорни одбор конституисао, и чита чланове уређивачког одбора „Учитеља“ и „М. Србадије“.

Известилац одбора за предлоге чита решења о појединим предлозима.

Код предлога Јов. Петровића који моли да удружење помогне друштво за дечју психологију, појавила се дебата у којој су учествовали г. г. Јов. Петровић, Сима Јеврић и Чеда Тодоровић.

По предлогу председника ова је ствар решена тако, што ће