Učitelj

724 - и УОЧИ С РАБ

Д-р Карл Шторк упознао је слушаоце са музиком и њеним културним значајем у прошлости. -

Најзначајније је предавање било предавање Емила К. Далкрозе: са којим ћемо читаоце опширније упознати.

да музички напредак једног народа није ништа учињено, ако се за музику интересује, њу цени и у њој ужива само неколико · одушевљених музичара и дилетаната. У музици треба да ужива цео народ, а да би се то могло постићи, мора се народ још у детињетву спремати и мора музику још у детињству учити, јер се у то доба и лако учи и лако памти. Напредак једтог народа зависи од вастшпања његове омладине. Хоћемо ли џ у музици да натредујемо, по јој морамо, као пч осталим научним мц моралним предметима, још у основној школи признати њен велики васпшини значај.

Музику уче данас она деца, чији су родитељи у стању да плате учитеља музике и да набаве деци својој инструменте и ноте. Многа таква деца не уче музику зато, што у њој уживају, аи родитељи се не излажу материјалним трошковима зато, што музику сматрају као васпитно средство, него само зато, што то прописује нека мода; па и многи учитељ музике не предаје музику да би ученика у музици образовао, него само зато да заради који динар.

Народно музичко образовање може се постићи само онда, ако се музика уведе у школу као обавезан предмет. Предавање музике мора се поверити само педагошко спремним и за свој предмет одушевљеним музичарима. |

У току од 2—38 године показаће се: 1. који су ученици даровитији и којима треба поклонити нарочиту пажњу; 2. који су ученици у стању да покажу бар добар успех, (у потпуном смислу речи, не мислимо какву јадну тројку); и 3. који су ученици показали тако мало успеха, да тај њихов успех не одговара уложеном труду. Ове последње ученике треба ослободити, јер и они сами виде у музици неког свог мучитеља а и неуспех њихов смета напретку бољих ученика.

„Таленат је — вели Мопфезаше — дар, који нам је Бог поклонио у тајности, и који ми изненадно откријемо.“ Ако се свако

1 Еп] Јадцез Пајегозе, УотзећјА се зиг Кејогт без штизказећеп Зећшилбеттјећћв .