Učitelj

НЕШТО О НЕГОВАЊУ МУЗИКЕ УОНЕ

зичке наставе, оне им морају поверити израду наставног плана. Ово је питање за стручњаке толико важно и потребно им је осим стручне спреме још н много времена и труда па да би га могли свестрано повољно решити.

СОпремни ће стручњаци — сви без разлике — осудити данашње папагајско учење; они ће доказати да се певању у основној школи треба обратити већа пажња, како би оно могло код ученика развити веселост и живахност, још ће и учитеље упутити да држе са ученицима основне школе утакмице у певању и заједничка певања са ученицима и ученицама разних школа, тиме ће створити веће дружељубље, које ће бити касније од веће користи по оснивање народних певачких дружина а порадиће и на томе, да се сваке године одржи по један конгрес музичара, на којем ће се претресати музичка питања. |

Б. Чини нам се, да је главни узрок неуспеху: нерад у 0основној школи и неспрема наших учитеља. Многи су учитељи свршили учитељску школу са „добрим“ успехом из „не толико важног нотног певања и музике,“ па и та је оцена прибележена зато да не би кварила сведоџбу ученику, који је показао врло добар успех из свију „научних“ предмета. Такви учитељи предају у основној школи све предмете врло добро; само певање не предају како треба. И само место па и цела околина, у којој се такав учитељ налави, неће у певању напредовати.

– Желимо ли пак, да у ученика основне школе развијемо способности за музику, то престанимо једанпут да примамо у учитељске школе ученике, који немају добро развијеног слуха и · гласа. Ученици без слуха и гласа постаће још у учитељској школи мученици, певање ће још ту омрзнути и мрзе ће га целога века. Па каквог успеха можемо онда очекивати од њиховог рада“

Код ученика треба још у основној школи развијати слух и глас, музички укус и музички суд, зато морамо ученике у учитељској школи упознати са физиологијом гласа и са законима о „образовању гласа, још морамо код њих развити укус за лепим, како би они на пут стали тривиалним, шантанским и орфеумским песмама, које све дубље и дубље продиру у народ.

В. Певање мора да постане по свима школама обавезан предмет, јер само тада неће остати неопажен ни један таленат; таленат пак показаће само онда успеха, ако им се за њихово усавршавање пружи нарочита прилика. Сва деца немају услова за за учење музике а „где се нема ту је и цар право изгубио,“ зато