Učitelj

ПРОСВЕТА У СОРПСТВУ И СлОвВЕНСТВу 137

То су у главним потезима основе за реформу руских народних школа коју има да претресе и одобри государствена дума још у овогодишњем јесенском заседању, како би се почетком 1910. год. могло приступити њеном извођењу. Како се овом реформом оставља широко поље постављању приватних народних школа по одређеним програмима, нема сумње, да ће се ова врста школе распрострти у крајевима, где се већ сада осећа потреба,

таквих школа, те ће се наћи и срества за њихово оснивање и.

издржавање. А.

Педагошки институт. Фребловски педагошки институт при Кијевском Фребловеком друштву јавља свима, који се интересују вишим педатошким образовањем, да се у овој 1909.—10. школској години отвара трећи курсу Кијевском Фребловском институту. За редовне слушатељке примају се лица, која су свршила више или средње школе.

Задатак је института да спреми веште васпитачице и учитељице. да овај јесењи семестар назначени су ови курсеви;

Учење о хришћанском моралу. 1) Физика — лаборант виших кијевских медицинских курсева А. В. Фјодоров 2) Хемија — лаборант кијевек. политехн. инстит. С. Л. Војнић — Сапоженцски 3) Учење о животу. — 4) Анатомија и хистологија, човека. 5) Физиологија — проф. А. А. Садовењ. 6) Експериментална, и лабораторна психологија — проф. И. А. Сикорски. 7) Општа психологија, — проф. И. Четвериков. 8) Логика. 9) Педагошка психологија прив. доц. С. Анањин. 10) Историја педагошких учења — прив. доц. С. Анањин. 11) Увод у експерименталну дидактику. 12) Природа као фактор васпитања. 13) Учење о физичком развијању човековом. 14) Хигијена дечијег доба — прив. доценат Карницки. 15) Душа дететова — проф. И. Сикорски. 16) Питање о васпитавању пре школе. 17) Учење о деци, коју је тешко учити — проф. И. Сикорски. 18) Методика елементарне наставе у матерњем језику. 19) Методика основне наставе у математици. 20) Методика основне

наставе у цртању и моделисању — 0. Икоњикова. 21) Методика.

основне наставе у певању. 22) Дечије игре у свези са гимнастиком — забавиља Н. Н. Зајцева и Е. Толмачевска. 23) Ручни рад — 0. Островска. 24) Преглед народне и дечије књижевности.

Осим тога, у пројекту је курс професора Маљињина „Дечији типови у литератури“. У институту се организују практички радови из експерименталне (лабораторне) психологије, цртања, моделисања, певања, гимнастике и ручног рада. Као наставне по-

УЧИТЕЉ 10