Učitelj
из ШКОЛЕ И ЗА ШКОЛУ 244.
при ти Ата
а) На 2—8 дана пре него ће се писати или цртати, ваља се постарати, да сви ученици прибаве и донесу у школу све што им за писање или цртање треба. Овај донети материјал наставници-це ће од ученика-ца примити и на одређено место оставити до дана, кад ће ученици-це писати или цртати;
б) На дан писања или цртања разредни ће редари овај материјал, још пре часа или док су ученици-це на одмору, распоредити ученицима-цама по клупама тако, да кад ученици-це уђу на час, сваки има пред собом све што му треба, и наставник-ца може одмах отпочети рад. Да би пак разредни редари знали чије је које мастило (што са писаљкама и цртанкама је лако, јер су на њима записана ученичка имена), ваља најпре ма свако мастило прилепити беле етикете, на којима после написати име и презиме ученика-це чије је; и
в) Кад се сврши час, онда писаћи или цртаћи материјал овако покупити. Прво казати ученицима-цама, ако је било писање, да затвори мастила и редарима да их покупе и однесу на своја. места. Затим ће наставник-ца рећи: „Окупите писанке односно цртанке!“ На овај наставнички захтев, ако у учионици има два реда клупа, ученици-це у свима клупама, почевши с леве и десне стране, мећу своје писанке или цртанке на писанке или цртанке својих другова до себе ит.д. док не дођу до последњих — крајњих ученика-ца у клупи. Тада ученици-це из последњих клупа, пред којима стоје писанке или цртанке из њихових клупа, узимају писанке или цртанке, излазе из својих клупа и мећу на писанке или цртанке ученика-ца, који су пред њима и тако редом док писанке или цртанке не дођу у прве клупе, кад их крајњи ученици-це износе и предају наставнику-ци, а овај их меће на своје место.
10) И бележење ученичких изостанака не врши се свуда једнако. Негде се изостананци бележе одмах у почетку првог часа пре и после подне; негде на крају првих часова; негде на крају последњег часа после подне.
Да би и у овоме било једнообразности, мишљења сам, да треба ученичке изостанке бележити на крају првог часа преи после подне тако, да ако који ученик-ца случајно задодни, да не добије изостанак.
У сеоским школама, где ученици-це на подне не иду кућама већ у школи ручавају, изостанке ваља бележити на крају првог