Učitelj

из ШКОЛЕ И ЗА ШКОЛУ 8359

г) После овога пишу се бројеви од 1—9 у квадратима на црној табли, а затим на таблицама.

3. а) Поређана дрвца стоје на учитељевом столу или пред децом на клупама. Тада учитељ тера децу да још неколико пута изброје редом дрвца. Та дрвца преставља на табли цпртицама а испод њих пишу се цифре 1, 2, 3, 4 и нова цифра 5.

6) Вежбање у писању цифара: писање бројева на табли и на таблицама диктандо.

4, Образовање таблице сабирања.

а) Изговорите бројеве од један до пет! „Говорите: „Фо:је

једно; то су два; то су три и т. д. Направите од четири — пет! Направите од три — пет! Направите од два — пет! Направите од један — пет! Изговорите:

„Пет јесте пет,

четири и један јесте пет,

три и два јесте пет,

два и три јесте пет,

један и четири јесте пет.

Колико петица има свега (1).

5. Образовање таблице одузимања.

На рачунаљци пет куглица, затим се одузима редом једна

по једна.

5——71==4 Затим: 5“ 1 == А Ро 5 2-— 9 = 1 о о == 2 |. 54 = | = 5 -5 О

3. Опиупањ: спајање таблице сабирања и одузимања од 1. очигледно и представљањем цифрама.

ТУ. Ступањ: Систематско упоређивање таблице сабирања и одузимања. Усмени и писмени рад без очигледних средстава.

а) 2= 62—1=1 5=5 514 1+1=> 9: 0-0 441 5 5 28 О 0 9 1.050 319—5 б--9=> 941=8 5 бо–1 243-—54 5 -4=1 1+92—8 Нас о пре 5 5 5=-0 4—4 15 з+1=А 4—9=> о+2=4 4—3—1 1434 4–—4=0