Učitelj

из школЕ и за школу 368

са поменутим предметима они се оспособљавају за изучавање природних наука, земљописа и других предмета,

Још раније споменули смо на једном месту, да се овај предмет може довести у везу и са цртањем. кад се од дрваца направе разни предмети као: сто, столица, лествице итд. Исто тако, идући даље у обучавању, може се и из очигледне наставе предавањем споменутих методичких јединица говорити о учионици и тим поводом цртати: прозор, врата, сто, клупу итд. Говорећи о постељи цртао би се кревет. Говорећи о хаљинама цртао би се орман, капа итд.

Уз све ово може се везати и предавање ручнога рада и предавање певања када се бирају пригодне песме, већ раније споменутим методичким јединицама. Помоћу песме везује се гимнастика.

Ето, дакле, докле иду практични Немци у извођењу педагошких принципа у настави и у васпитању своје омладине.

Кад се и у нас не би тако често мењали и удешавали наставни програми. Кад би се при израђивању наставних програма пазило на то, да се израђују с погледом на ово правило о концентрацији у настави; кад би се на основи тих концентричних кругова подесили наши уџбеници — нарочито наше читанке које су данас овако несрећно и незналачки израђене и прескупо плаћене; кад би и сами учитељи унели што више и бриге и пажње око обраде својих предавања; кад би општине биле вредније у набавци очигледних средстава — онда би и наше школе 698 по муке постизале куд и камо боље и јаче резултате.

НАШИ ЗАСЛУЖНИ ПРОСВЕТНИЦИ,

ДИМИТРИЈЕ ВЛАДИСАВЉЕВИЋ

СТАРИ СРПСКИ УЧИТЕЉ

ПРИЛОЗИ ЗА БИОГРАФИЈУ

од проф. Анд. Гавриловића

Некада толико знани и поштовани а данас готово са свим заборављени учитељ Димитрије Владисављевић заслужио је више сећања и трајнијега признања, но што му је то до сада указивано.

Један од најпоузданијих пријатеља и дописника Вука Караџића, Владисављевић је био од оних људи који су схватили свој