Učitelj

ПОУКЕ И ОБАВЕШТЕЊА 687

нема права на станарину по распису ПБр 14131. од 27. августа 1909. г.

Са овим решењем Г. Министра, г. Радојичић није био задовољан, него је противу истог изјавио жалбу Државном Савету и Држ. Савет одлуком својом од 9. марта ове год. ПБр 2044. нашао је, да ожалбено решење не одговара закону са ових разлога:

„По члану 14 тачке 2. закона о народним школама школска општина дужна је да подиже, оправља и у добром стању одржава школске зграде, у којима морају бити потребне учионице и радионице, станови за наставнике и послужитеље и т. д.

По чл. 16 истог закона у местима где у школској згради, или школском дворишту, или на даљини од 500 метара од школе нема станова за наставнике-це, општине им дају накнаду у новцу за стан и огрев уједно, и то је накнада у овом пропису одређена.

Ограничење за уживање прописаног стана или одговарајуће накнаде, законодавац не чини према оним учитељима, који би извесно време провели ван школе на осуству. Међутим, Министар одбијајући жалитеља од тражења поменуте накнаде, не наводи ни један законски пропис, по коме жалилац нема права на накнаду, а то је био дужан учинити по духу чл. 27. устава јер распис од 27. августа 1909. год. ПБр. 14181 на коме је решење засновано, није основан на закону што се традси по чл. 116 устава, "те с тога и не може имати правилног дејства, а то је био дужан учинити по чл. 27. устава. |

С тога је Државни Савет на данашњем свом састанку, а на основу чл. 20. свог Пословника, донео одлуку, да се ради објашњења и решења по овом предмету позове г. министар на саветски састанак, који ће бити 19 марта ове год. у 1095 час. пре подне.

Оба ова мишљења Држ. Савета оснажио је Државни Савет у својој последњој седници од 2. априла ове год.

Г. Министар просвете и црквених послова одлукама својим од 8. априла ове год. усвојио је ове одлуке и наредио да се издаду друга решења.

БЕЛЕШКЕ.

_ Мишљење Главног Одбора о издржавању школа. Господин Министар Просвете и цркв. послова изволео јо једним актом упутити Главном Одбору Учит. Удружења питања: шта би требало урадити за народне школе. да се оне могу