Učitelj
164 У ти тњЈБ
ученике, јер је немогућно поправљати неке грешке пасивно, кад. су их ученици учинили активно пишући писмене саставе. Значи треба да се употреби индивибуалан начин поправљања: да сви ученици активно суделују сваком поправљању.
Све грешке ученичке могу се груписати на ове групе:
а) Кратке и нејасне реченице.
6) Друге реченице, пуне излишних подробности и излишних свеза.
в) Излишна употреба осећајних излива.
г) Сухопарност и празнина у излагању.
д) Неправилна имена и епитети.
е) Место кратког, збијеног слога — развучен.
ж) Погрешно написане мисли.
(ве горе именоване грешке ученици ће за дуго понављати, ако им се важбања поправљају на досадашњи начин, т.ј. ако учитељ носи вежбанке кући, да их нашара црвеним мастилом, а после да понови у разреду грешке свих ученика.
Потребан је један нов начин поправљања грешака у ђачким писменим радовима. Тај се начин састоји у активном суделовању који треба да приме ученици, кад се поправљају писмени радови. Значи да учитељ не треба да носи кући ђачке вежбанке, џа да. их бескорисно шара црвеним мастилом, већ ће истог часа, ако има времена, истаћи само једну од побројаних грешака, коју је нашао у писменом раду неког ученика, а поред тога узеће и рад. другог ученика који је најбоље израдио свој писмени рад, па ће о томе разговарати са свима ученицима. Најпре ће прочитати и једну и другу реченицу — погрешну и добру, па ће питати, која. је од тих реченица добра, а која не; зашто је она добра, а ова друга погрешна. Кад се ученици из разговора, који се тада води, увере која је реченица добра, а која није добра и зашто, тада ће им се рећи да сами попреве своје грешке ако су их направили, и да дотичну реченицу напишу онако како ваља.
Запази ли пак учитељ, да већина ученика пије добро написала своје саставе, тада ће најбоље бити, ако прочита један најбољи езстав који је написао ђак о истој теми, па путем разговора. са ученицима да истакне рђаве стране радова осталих ученика. Из разговора ће ученици увидети шта су и где погрешшили па ће о истој теми писати други састав павећи при том да не чине пређашње пегрешке.
Кад учетељ носи кући ђачке вежбанке, тада он нема да по-