Učitelj

Из ШКОЛЕ И ЗА ШКОЛУ 165

правља све врсте грешака, већ ће да обрати пажњу само на једну врсту грешака, па ће погрешна места само да подвуче црвеном оловком или мастилом. У школи, чим разда вежбанке, почеће говор о тој врсти грешака, које ће један ђак лепо да испише на табли, а ученици да то препишшу, односно поправе тамо где им је обележено црвеним мастилом.

При поправљању грешака не будимо педантни, Т.ј. немојмо захтевати да једну и исту мисао напишу сви ученици једним и истим речима. Потребпо је иту да имамо индивидуалност ученика. Осим тога не брзајмо при поправљању ученика. Кад се уверимо да већина ученика не чини оне исте грешке, које смо 2—3 пута поправљили, тада пређимо на поправљање грешака друге врсте и тд. Слаби резултати од досадашњег начина поправљања долазе од брзања у поправљању, и од маније да у једном писменом вежбању; поправимо одједном све погрешке ученичке. При поправљању задатака главно је начело: мало али темељно; прво једну грешку поправи, па кад је ученици избегну, онда другу итд.)

Свет. С. Поповић, учитељ.

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

РЕФЕРАТИ

Џхој бомјека богса. Марзао Рађот Ттзфепјаћ. Сђепа 1 К. ц Лагтеђи 1909. гофпе.

1. У доба кад нам се за решење готово свих сувремених питања па и питања, које се расправља у овој књизи, намећу мрвице са трпезе умнога живота старих и преживелих народа, у намери да нам оне и данас послуже као здрава храна умнога живота на. шега, јавља се ова књига, која се бави проблемом васпитања човека борца: мила као љубав сестрина, слатка као мајчин загрљај, пријатна као осмех детета, чедна као невиност, искрена као свака истина, поносна до охолости, јуначна у борби са свима традицијама и глупостима... Ова јој је последња особина најбоља, најлепша и најдивнија. Она осваја срца напредних људи и у моментима заморености духа њихова, кад душа клоне, очи угасну „сјајем чежње

1 Педагогическа Библиотека — 1906. г.