Učitelj
–
ПРОСВЕТНА. ХРОНИКА 381
и кад свршава; које месеце захвата. Колико који месец има дана. Коцкице у кругу до месеца, представљају недеље, а зракасте танке црте престављају овде ноћи. Дебље зракасте црте престављају дане. Њих има 365 а 29. фебруар нарочито је истакнут. Ток и поредак дана и ноћи изведен је тако да се види јасно како кад опадају и расту у сразмери. Ту се виде равнодневице и остали карактеристични дани. Све је ово бојама означено. Ова је ствар опробана и деца врло лако развојним начином сама улазе у изучавање времена. ;
Несумњива је добит у овој ствари за наставу, јер су средства ове врсте ретка а нарочито у нас.
Г. Телебаковић је дао да се ово средство репродукује и ми га, најтоплије препоручујемо, јер рачунамо да ће га и Просветни Савет одобрити коме је поднесено на преглед и оцену. М. бтан.
ПРОСВЕТНА ХРОНИКА.
(Опет локални учитељ. — Распоред. — Селите се где знате. — Један заборављен учитељ).
Наше школске прилике још су стално такве да ми морамо на овоме месту стално указивати на недуге што прате учитеља и школу! У органу српских учитеља мора се говорити о животу школе и учитеља, па ћемо и даље наставити писање у овоме правцу, пошто нас на то још непрестано упућују појаве и размере које с дана на дан постају све чешће и све рељефније. Износећи само потпуно тачна факта нама неће ни за часак пасти на ум да у ова излгања унесемо ма и мало субјективног расположења. Стално ћемо имати на уму да своја излагања извосимо у органу удружених учитеља те ћемо поред потпуне објективности обратити довољно пажње и на форму у којој ћемо ова саопштења вршити.
Излагањима овим једини је смер да указују на недостатке и грешке којих, можда, не може потпуно нестати, али се могу свести на много мању меру.
У једној од ранијих свезака овога листа ми смо указали на штету и непријатности које претрпе и школа и учитељ због одоцњавања т. зв. локалног учитељског распореда. Апсолутно нема потребе да се овај распоред сваке године прави, те да се и од тога ствара питање и уноси забуна у редове учитеља и учитељица. А кад се овај распоред још сувише касно сврши и кад њега не диктирају само школске и учитељске потребе, него још неки обзири, које би требало сасвим од школе одстранити, онда
24%