Učitelj
388 _ у фтитјељ
ВИА Клои ЕН ИННИ РАНИ па ПА
он постаје једна велика незгода о којој се мора и овако јавно говорити.
Место да се тај „локални распоред“ сврши, у смислу једног расписа министарства просвете, јавно на наставничком већу сваке школе (у колико га и кад га мора бити) и онда брзо санкциочише у министарству просвете, он, место тога правилног пута, иде неким заобилазним путићима. У тај локални распоред улазе, често, жеље и захтеви п са стране, што учини не само да он врло касно стигне, него и да собом донесе непријатности и неправде наставницима, а штете школи. Писац ове хронике посматра већ три године како се са овим распоредом иде од погрешака до злоупотребе, и констатује на овоме месту факат: да је у пр. школској години тај т, зв. локални распоред за један велики град стигао и саопштен наставницима — 7 децембра! И што је најгоре он није легализовао распоред по коме се до тога дана радило, него је извршио и неке измене, које су унеле не само пометњу и непријатност међу чланове колегијума, него отишле још и даље. У томе истоме граду још ни до овога дана (20 новембар) није свршен тај незгодни локални распоред за ову годину! Ни у ком случају никад и никоме не треба одобрити рад којим се наноси неправда учи: тељима и очигледва штета настави.
Да ли ће, интересује и нас, бити потребно да о овој ствари и по трећи пут пишемо
» > =
И привремено (чл. 36) распоређивање настав. особља често се одоцни. И кад се сам распоред на време среди и изврши онда. се са, саотпштењима до невероватности ододњава. То као да је ствар традиције, бар кад се учитеља тиче. Писац ове хронике постављен је за учитеља 19. септембра а морао је у министарство лично доћи 20 октобра да му се то постављење саопшти пошто би у очекивању саопштења сигурно сачекао п прве децембарске дане! Тако је то било пре скоро 90 година, па је то готово тако и данас. Изгледа да постоји жеља да, се традиције очувају.
Један конкретан случај пружио је материјал за овај део хронике.
У Т... је нова лепа школска зграда. Учитељ Г стално је у том месту утврђен. учитељица Е. привремено је постављена. На конкурсу други добије оделење учитељице Е. Она ће свакако добити друго место, чека се. Дани пролазе. Ту је и септембар први школски месец. Нови наставник долази са женом, таштом и — петоро деце. Покажите ми стан да се само сместим једном, због тога сам највише и побегао из Џ. Па не може господине, тамо је госпођица Е. са. мајком. Па како ћемо Мезгоде. Други учитељ Г. момак, код њега не могу, код новог нема се где. Дани пролазе, пишу се писма, телеграфише се, телефонира, одговора. премештени сте, саопштиће Вам се, чекајте. Па докле да чекам # Трпило се, мучило се неколико дана. Новом учитељу потребан