Učitelj
ЗАДАЦИ У ВАСПИТНОЈ НАСТАВИ 475.
ићи на сусрет њиховој марљивоста и пробуђеном интересовању. Наставник на пр. позајми ученику своју књигу, саслуша усмени извештај о неком спису који је ученик прочитао, или писмени преглед садржине, а који пут и оцену о прочитаном делу и т. д. На овај начин наставник храбри ученика да истраје у раду у томе правцу. Ово чини те се код ученика све више развија саморадња,. без које не може бити самообразовања и личног усавршавања
8. Задатке о школском распусту (на пр. о Божићу, о Ускрсу,. за бербу) у току године не треба давати. Ако се да повише задатака, онда ће их вредни ученици урадити једнога дана и то првога, а лени ће их оставити за последњи дан, те ће и једни и други преко. распуста ипак провести време како сами они желе. Наставник дакле неће постићи циљ: да им он одреди и наметне шта ће о распусту чинити и радити. Сем тога по правилу ти се задаци не прегледају како треба, и онда на што ће кад их и сам наставник тако потцењује. Исто тако нема вредности ни оно кад наставници обично последњег часа пред распуст заповеде да ученици све понове што се учило и прешло до распуста. Тај се захтев по правилу не оствари код већине ученика, а наставник нема могућности да провери ко је извршио наредбу, а ко није. У осталом распуст # није никад одређен за решавање школских задатака, као. што за то није ни велики школски распуст.
9. Не смеју се давати задаци ни домаћи ни школски на име казне на пр. да ученик напише десет прописа, да пет, па и до десет или петнаест пута напише „оченаш“, да место једног задатка из рачуна, који ученик није лепо израдио, или га није ни радио, мора израдити педесет нових задатака и т. д. Овим се рад омаловажава, па се и не постиже што се њим хоће и што му је прави циљ.
10. Да би пак и школски и домаћи задаци имали вредности ваља још да наставници воде надзор како их ученици израђују и да их по потреби исправљају. Ако наставник неће да прегледа задатке, онда и ученици губе вољу да раде; они се неће паштити да задатке што боље израде, и зато ће ови из дана у дан бити све лошији, док ученици и сасвим не изгубе расположење за тај рад.
Поправљање задатака тешко је за наставнике, особито где у школи има много ученика и кад су задаци многи, па су јоши доста велики. Али баш зато наставник мора добро да размисли о задацима, па и о томе како ће их поправит, јер ако неће увек и