Učitelj
476 У ИЕ 16
савесно да их поправи, онда је боље и да не даје никакве задатке. Он и нехотично помаже немарљивост лених ученика, а вреднима не да прилике да се радују што су свој посао лепо урадили према 'наставниковој оцени.
Да би се олакшало прегледање задатака, има разних покушаја. Тако може насталник одабрати само неколико задатака, за које мисли да ће бити најслабији, или узети и слабије, па неко"лике осредње и који бољи задатак, па их поправити код куће и „учињене погрешке претрести у школи на часу; а остало оставити "да ученици сами за свој рачун разгледају и истакнуте погрешке "траже. Овим је наставник олакшао себи посао, али није урадио "све што треба, Учињене погрешке, које су у школи истакнуте, ученици могу наћи, али неће наћи и оне које су сами они учи"нили, а у прегледаним задацима није их било. |
Може наставник цео задатак претрести и на школској табли "истаћи га потпуно како га је требало израдити, па ученици, гле"дајући рад на табли (наставников или ђачки уз припомоћ другова и наставника), да сами изврше потребне поправке у својим све"скама. А може наредити да ученици измењају таблице, на којима су задаци, или свеске и онда да узајамно врше поправке. Ученици у овом последњем случају паште се да открију сваку погрешку И „да је исправе, зато и јесте овај начин бољи од претходнога. Ученици се удубљују у посао, па боље и запамте у чему је било потрешака и како је требало да се уради.
У млађим разредима може наставник наредити да изваде из клупа и метну преда се задатке (писање, цртање и т. д.), а он иде од једног до другог, прегледа их и казује мане, ако их има, иако. их ученик не увиђа сам.
Али, најбоље је — и ако најтеже — да наставник код своје куће прегледа све задатке, да исправи све погрешке (каткад да их само подвуче и тиме истакне), па да их после с ученицима на часу претресе и то одмах првог часа, а не то да одлаже на дуже време. Самосталне писмене саставе ученичке мора наставник сам да прегледа. јер тај посао ни у ком случају не могу ученици да раде. Напослетку, добро је да се поправке врше црвеним мастилом, читко и јасно, да би боље упадале у очи ученицима, и да се на задацима не дају оцене, које одвраћају пажњу од главне ствари, а да и не истичемо остале штете од тога као и од оцена цифрама уопште, о чему ће бити речи на другом месту.