Učitelj

546 УЧИТЕЉ

спитна важност дружења васпитаника са наставником. — Рад у приправном разреду. — О карактеру и карактеристикама. — Значај хорског говора у васпитној настави. — Гимнастика као наставни предмет у основним школама. — О важности естетичких осећања. — 0 ПРЕ ИНИ дисциплинским МРРЕМа — Важност примера у васпитању. — Пример у васпитању. Рад школе на развијању карактера. — О природности у васпитању. О школској дисциплини. — Наследност и околина као васпитни / фактори. — Васпитни надзор. — Веза 'између куће и школе. — Рад у приправном разреду. Најглавнији наставни предмети и средства за развијање ос ниа — Један поглед на читање у П разреду. Лажљивост као сметња образовању карактера. — Како се може помоћи народно образовање приват. иницијативом. — Писмени састави у основној школи. — Дечје игре у основној школи. — Васпитање у ужем смислу. — Бани! излети. — Индивидуалност. — Зашто се у школ.

раду мора пазити на индивид. развитак ученика. — О карактеру

и карактеристикама. = Значај хорског говора у васпитној настави. — Важност природних наука у основној школи. — О школској дисциплини. — О кажњавању васпитаника при васпитању у школи. — Концентрација наставе у народној школи. — Психичке болести код деце. — Ученичке екскурзије у основној школи. — Природност у васпитању. — Лаж и њене појаве код деце. — Индивидуалност код ученика. — О казнама, — О ручном раду у основ. школи. Интерес и његова примена у васпитању — О дечјој лектири. Учитељев рад у слободним часовима. — Психологија као основна наука педагогике. — Школе за сеоске домаћице. — Наставе певања као васпитно средство. —

„Зар и то сме да буде2!“

Солидаран рад у учитељском покрету за преуређење народних школа и побољшање материјалног и социјалног учитељског положаја ·на првом месту изискује, да се у тај покрет не уноси никаква забуна. А забуна се неће уносити само онда, кад се сав рад и Учитељских Скупштина, и Управе Удружења и Учитељских Зборова износи и усмено и писмено тачно и дословце онакав какав је и био. Ко друкчије ради, он не само да не служи томе покрету, већ не служи на истини.

Уредник „Наше Школе“ огрешио се о овај етички закон. Он је у свом листу (свеска 5. година У) оштампао резолуцију Ванредне Учитељске Скупштине са једним додатком, који није усвојен ни у Скупштини. Тај додатак гласи: „Да би такву борбу могли повести са више изгледа на успех, потребно је РООРГАИРОНАТи данашње Учитељско Удружење.“

Већина чланова одбора није усвојила ову тачку за коју се.

залагао уредник „Наше Школе“. Већина одбора нашла је, да је бесмислица уносити и ово у резолуцију скупштине, која има да се