Učitelj

ОБАВЕШТЕЊА 545

3. Питање: „Ко има право на приходе из школске баште или школског имања: управишељ школе или наставници >“

Одговор: „Због овога питања чести су спорови између наставника у многим нашим школама. По нашем мишљењу управитељ школе не може да има веће приходе или доходке, сем оне које му је закон дао. А у закону о народним школама нигде се не помиње, да управилељу припада и школска градина. Од овога може да буде изузетак, ако би школска општина донела одлуку, коју треба да одобри надлежна власт, да школску башту уступа на рад управитељу школе. Иначе, буквално, по закову, на школску башту имао би пре право наставник трећег или четвртог разреда, коме је иста потребна ради опита или практике при предавању пољопривредних поука. А док се то не реши једним специјалним расписом министарства просвете, мислимо да на приходе од школске. баште и школског имања, пмају подједнака права сви наставници дошичне школе: па имали они стан у школи или не.“

Ст. М.

Домаће теме

које су обрађене за полагање практичног учитељског исишта у школској 1910/11 години

О развијању и нези чула у васпитању. — Дечја лектира у основној школи. — Личне особине код ученика и обраћање пажње на њих при настави. — Заједнички рад родитеља и учитеља у васпитању. — Развијање национализма у школи. — Рад и васпитање. — Индивидуалност и утицај исте на васпитање. — Писање у основној школи. — Естетичко васпитање. — Религијска настава у основној школи. — Утицај куће и улице на васпитање. — Како се ваља користити одмором. — Првенствене мере (одељак из васпитне дисциплине). — Васпитна важност српске задруге. — О заборављању код ученика. — Српске народне песме у школама по селима у којима владају језиковне тешкоће. — Пример и аукторитет васпитачев као васпитно средство. — Развитак естетичког осећања у основној школи. — Најглавнаји наставни предмети и средства за разнијање · осећања. — О сметњама напретку школа с погледом и на њихово издржавање. — Школски поредак као важно средство за васпитање омладине у основној школи. — Што нисмо просвећенији. Кућа и школа. — Естетичко васпитање. — Школа за неписмене девојке у Краљевини Србији. — Дечје игре као васпитно средство. — Очигледност у настави. — Усмено исказивање мисли код ученика основне школе. — Школска дисциплина и њена васпитна страна. — О интересу у настави. — Географска настава у основној школи. — О дечјим играма и предметима за игру. — Религијска настава у основној школи. — Васпитање у ужем смислу. — Ручни раду основној школи. — О саморадњи у настави, њена вредност и како да се развија. — О неприродном васпитању и његовом штетком утицају на развијање дечјих способности. — Ђачки излети. –- Ва-

УЧИТЕЉ, 36