Učitelj
394 УЧИТЕЉ
лико политичких људи просветне струке дошли и код Вас да Вас замолимо да и Ви помогнете да се тај пројекат озакони, разлог је тај, што сте Ви шеф највеће политичке странке, на чијем је снажењу учитељство тако много радило и урадило и чији су му представници обећавали да ће његове жеље, као по све умесне и оправдане бити задовољене; и што знамо да сте Ви и у најкритичнијим тренутцима, државни брод тако мудро спроводили и спровели кроз највеће тешкоће, те се надамо, да Бете и моћи и хтети потпомоћи, да се спроведе и ово чисто школско и учитељско питање. :
Учините то, Господине Министре Председниче, и тиме ћете школу избавити од вечитих трзавица, народу осигурати бржи и позитивнији напредак, учитељство спасти ове беде у којој се сада налази, а све скупа задужити неизмерном и трајном захвалношћу.
Говор г. Пашића као одговор на предњи говор гласи:
Господо учишељи.
да самои- ценио и ценим и школу и учитеље, као важне фак-
где у пржави"и знам“да-њихово стање није завидно. Знам и то,
даје учивељство евејимо радом“внравдало наде које су на њега покатане трнидам се датње ондблиту будуће одговарати намењеној
венвјд ди нослео бурних дана у ааинулој ратној "години нама је-прво потребно гда "се триберемо # даливвинирамохратне трошкове зашта је већиар зајам саакључен сина уредимо“Неву Орбијујовашта ће та“ коб фебате "добта и" времена ионоваца:"Нотамује“ неопходно хтог требно "Да у новим крајевима осеворимо 'новеоаруковег—='нову војеку — да изведемо наоружање те војске; апатом ма пљодигнемог же» лезнице |из друвоопуфевеу завета "ће такође стребати и звремена и новаћа. "омШ О ОБОБМ ' опао н два назуи Би Оту но ван втоотрати тета; мерјбш бе знамо с финанбијеку привредну 'снагу чанбонивег народа нити ознамбоода ми нези колико: новацатиз лик черајева оутицати ту. лржавне скасег Аовакојакосда. угтрвоссвреме не вам ппо отуда нећемо моћи никвта добитир већ бемона те крајеве мрави и павити. Рразумегевовећу даће се доцније идржавни приходи уп вим ерајввимаг увећавати оу сразмери трема:економском;. просвет коле у отете културном снажењу отамошњег живљицтнан чемјунморамбофалич адман! ено. инзензивнијег "Када сет све нтон сврши онда оће ваше“нићање они прваона дневни реда потомги друга питања, МејУ НА и закон о средњим и стручним школамфскоје по моме нахођењу, та ~ “мењати, го сл сбсс=с | Код Г. Пашића МЕ ИЕ ен друж ЗОО Благојевић ијчаанови главно Олбора Мијвве Смиљанићи Драг Младеновић. но НАаБуПОН БН НТННЕБРУ 47 О БТЕ :0Т НО ОБЛ :5 ивн ТЕ УВјЕ т—в УУ - о ОПЧАБЕОСЕ монон улти > -одп чатовниМ лоза А КЕ А с ну БМБЋОЖЦ „воз рема одлуци“ Блавног Одбора Учитељскога Удружења ва; братиочланавигРлавнога "Одбора гати Дим ода Соколовићу Мика М.
99 ааТНЕЧ,
манкодБн 09 Бикљде
са