Učitelj
УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ 395
"Станојевић, Станиша Станишић, Дим. Лазаревић и Душан Михаиловић посетили су Министра Унутрашњих Дела Г. Стојана Про"тића да га као члана данашње владе и пријатеља осн. школе и учитељства консултују о мишљењу које он заузима о приликама у којима се данас налази основна школа и учитељство и да га умоле „да потпомогне учитељство да се оствари што пре измена закона о народним школама.
Пошћредседник Глав. Одбора Г. Соколовић у своме говору изложио је побуде које су руководиле Главни Одбор да одреди ово изасланство, изјавио је мишљење Главног Одбора да он сматра Господина Министра као осведоченог пријатеља школе и учитеља и замолио га је да својим силама припомогне да се што пре измени закон о народним школама у духу жеља и захтева учитељских који су на учитељским скупштинама доношени у облику ре„золуција и пројеката законских.
Господин Министар је саслушао пажљиво говорнике и одговорио: да је он вазда био наклоњен учитељству и да је био увек пријатељ основне школе и учитеља и да ће потпомоћи учитељске захтеве и жеље колико буде до њега стајало и колико му силе допуштају. Али Господин Министар је сматрао за дужност да у искреној жељи за одржањем лепога гласа о учитељству, у интересу земље и њенога напретка коме треба сви да тежимо, истакне неке појаве које ако би се продужиле биле би не само од штете за школу и основну наставу већ би убијале углед учитељству уопште а штетиле и ствар за коју се учитељство залаже. То је небрижљиво п0хођење школе од стране извесних наставника џш напуштање својих дужности у радно време кад треба да су у школи, о чему он има извештаја од својих потчињених органа. Господин Министар налази да те појаве треба сузбијати и да би и само Учитељско Удружење могло са своје стране утицати на учитеље да се то не дешава.
Изасланици су објаснили Господину Министру да је могуће да има таквих случајева али да су они ретки и то махом код неквалификованих учитеља, код тако званих вршилаца учитељске дужности, којима је рад у школи споредна ствар. Изасланици су и "сами осуђивали такве поступке, ако их је где било, и обећали да ће и Учитељско Удружење са своје стране чинити све што може да се очува лепи глас учитељски о испуњавању својих дужности.
После овога Господин Министар је позвао потпредседника Г. Соколовића да му изложи које су најбитније измене у закону о на-. родним школама скоје учитељство тражи.
701 тоштредвефнте Лим. Соколовић је тада одговорио да учитељетвоб трави ибловутеу троменуоваконачонарод. школама којим би 68 учинио крајоврзавицама ихузбуђености које псу говладале међу учачељима ододужеговремена убвљеж годлагања) решења зшкољоти» тања: "Најтлавније стваритив реорганизаније ликолске биле (бисове: датове нОвигурао тизлрававањео школа ни уредније мпохођење деце»у шеблу дагсе чита прегдође догулобних чаколских зградау дагсе рез 26%