Učitelj

МЕТОДИКА 587 шан. Он даје имплус читавом низу рачунања и вежбања с бројевима. У почетку је особито важно не приступати вежбањима све дотле, док нас на то не принуди нужност, и док се у томе правцу не развије интерес ученика.

Основа аритметике је рачун. Ако хоћемо да изазовемо код ученика интерес за њ, онда морамо ученицима објаснити корист и значај рачуна. Ради тога свако јутро пребројавамо ученике у нашем разреду, или сваком оделењу посебице. Бројати ваља на глас. Слика тога корака јасна је свакоме ученику: треба знати јесу ли сви ученици у школи. У томе случају брзо ћемо се уверити, да је цео разред заинтересован тим послом и узима учешћа у њему.

Таквих и њему сличних случајева има доста. Колико ствари морате свакога јутра понети са собом Пребројте, да нисте што год заборавили> Торбицу, таблицу, плајваз, сунђер, хлеб с маслом, буквар — ето вам шест ствари. Колико се линија може повући на табли, да растојање међу њима не буде сувише малог и т. д.

Кад на тај начин деца увиде пријатност и поучљивост рачунања, они ће радо бројати све што им је угодно: Прозоре, прозорска стакла, прозорске резице, лампе, мотке на фењерима, клупе, пасуљ, боб, који деца доносе са собом у кутијама, камичке, које могу скупљати у торбице. Затим носеве, очи, уши, руке и ноге неколиких ученика, који се ради тога морају постројити пред друговима. Ово последње вежбање даје ученицима велико задовољство

Напослетку може се бројати и без предмета, но стављајући ритме на цифре.

Доцније се у виду припреме за сабирање може рачунати са акцентом;

(

коров на ба. 402 аи 6. 4285 264 6.769 172 845 6. 7:89 159 ал (8

ПИ АЕ А ЕВА РЕМ РА | То ритмичко рачунање подржава и развија примећивање група које се опажају у низу бројева, и има за већину ученика великог значаја при настави рачуна. Не може се препоручити ни један метод, који би био подеУЧИТЕЉ 35

#