Učitelj
ОПШТА ПЕДАГОГИКА #55-
Уколико деца поступно расту, утолико се пред њиховим очима развијају све новије и чудноватије ствари.
Оно види у кади, како сунђер плива по површини, докле камен бачен у поток одма на дно потоне.
Други пут, тек што се пробудило, види оно једнога зимњега јутра кроз прозор, како се сасвим променила слика околине, као да је дотакнуо неки чаробни прут: земља сасвим бела, дрвета и куће умотане у белину, а кроз ваздух лети безброј белих пауљица._
Том приликом један је малишан зачуђено узвикнуо својој мајци: „Гле, мамо! Мили Бога баца мрве леба за тичице !“
Друго дете је држало да су снежне пауљице — шећер.
Сасвим ја појмљиво да трогодишње или четворогодишње дете, које је видело падање снега — мада га није умело протумачити — неће наћи ничега неприродног у падању слаткиша, чоколаде, . златног или сребрног новца из неба.
У омиљеној дечјој књизи „Швајцарски Робинзон,“ један од малишана пита, да ли се не могу место жита исто тако сејати и златници, из којих би се развијале биљке и цветови
Ова ствар изгледа деци проста и паметна. Уосталом, ова мисао није далеко од веровања урођеника са острва Тахити, који,. кад су нашли међу стварима капетана Фука неколико гвоздених ексера, они су их позабадали у земљу, у нади да ће тамо изникнути. Једна четворогодишња девојчица зачудила се, кад је спазила како су два пса нањушила месо у затвореној котарици и дотрчала. Мајка јај рече, да су пси намирисали месо. „Како је то могућно, кад је котарица затворена» Како могу они знати да у корпи има меса, кад то не виде>“ Она није могла схватити да пси могу нешто запазити мирисом, који у нас није развијен.
Исто дете, кад је видело како се мокро рубље осушило за пола сата на сунцу, питало је упорно: „Куд се дела вода» Ко је однеор“ А кад може мокар предмет да се претвори у сув, зашто не би могло слатко да се претвори у горко, зелено у црвеног
Сели је посматрао једно дете, које је видело како се шећер раствара у води, па је онда бацило парче меса у воду, не би ли се растворило.
Друго једно дете видело је, како се ваздушне лопте надимају,. кад се у њих дува, па је онда покушало да дува у своју руку и питало: „Зашто се не надува наша рука, кад у њу дувамог