Učitelj
842 УЧИТЕЉ
сферама и у друштвеном животу. Главна задаћа инспекције није надзиравање, већ руководство, пошсшицање на рад а пооштравање речју и делом, и шо у главном помоћу угледних предавања. Ко хоће да контролише предавање каквог предмета тај мора у великој мери владати специјалним образовањем. Сасвим смо сагласни са директором семинарије Андреом, који вели, да „ша околност, што наша домаћа народна школа у многим односима не доноси оне плодове, који би одговарали утрошеном у њој раду, у не малој мери зависи од притиска који на њу чине системи инспекција. и ревизија.“
Наша расуђивања, која су имала циљ да уведу критичку ана- | лизу за старе, и да на тај начин припреме земљиште за нове целисходне, установе, вероватно су већ увериле читаоце, да испити у многим односима немају штетан утицај. Треба признати, да њих не могу и неће да униште. Зато све педагошке тежње треба да су управљене на то, да у колико је могуће ограниче њихове размере и да им даду могућу рационалну и корисну форму.
Морамо признати да су нужна тачна испитивања за проверу разредних радова, начина и могућности правилних оцена и распоређивање ученика по успеху и хигијенског утицаја сувремене испитне системе у опште, Испитну систему треба ограничити до минималности, али за ово треба пооштрити култивирање и развиће педагогике помоћу сувремених метода испитивања у свима вишим школама и побринути се о темељној педагошкој спреми и образовању учитеља.
28. маја 1913. год. Из ЕКСПЕРИМЕНТАЛНЕ ПЕДАГОГИКЕ В. ЛајА“ Београд - ПрЕВЕО Мих. М. СТЕВАНОВИЋ
УЧИТЕЉЕВ РАД НА БУЂЕЊУ ПАТРИОТИЗМА
После славних минулих ратова наших у 1912. и 1913. години за слободу потлаченог Српства и величину и славу Србије, наступила је епоха мирнога развитка и рада у свима правцима у нашој проширеној и славом увеличаној Отаџбини. Нарочито су наше школе у овој години развиле своју делатност. Моменти из прошлогодиш“ њих ратова дају учитељима много мотива за рад на националном
# Штампарском грешком је у првом табаку овог чланка подигнуто име писца овог чланка мало више но што треба те изгледа да је В. Лај аутор предњег чланка _ а не овог што овим исправљамо. УРЕД.