Učitelj

дописби _ 891

стоје у позадини; зато има да се обрати сва пажња делима : мира и културног напретка. Животописима великих личности из прошлости младеж се одушевљава за све добро, истинито и лепо.

Поред образовања разума и срца реалистично наставно градиво служи још и језичном образовању ученика; стога треба марљиво неговати непрекидно усмено и писмено понављање обрађеног градива у свакој прилици треба имати на уму ипредстављање цртањем.

ЈУ. разред. Познавање домовине. Поуке о месту становања и његовој околини сликама из области познавања природе, земљописа и историје наслањајући се што је могућно више на непосредну очигледност. Увођено разумевање карте ослањајући се што је могућно више на стварност и рељеф.

У. разред. Из области познавања природе. Посматрање и разтовор о природним предметима, доводећи то, што је могућно више, у везу с наставом у земљопису и с излетима у природу. Поуке о појединим лако сватљивим физикалним појавама.

Из области земљоћиса. Кантон Цирих; познавање кантонске карте.

Из области историје. Одабране слике из народне историје до 1358 с нарочитим обзиром на постанак швајцарског савезништва.

МТ. разред. Из области познавање природе. Наставак наставе у прир. наукама из 5 разр. Поуке о појединим физикалним појавама.

· Из области земљоћиса. Швајцарска; позивање карте Швајцарске. Из области историје. Даље слике из швајцарске историје до године 1515.

УП. разред. Из области познавања природе. Појаве из биљног и животињског царства, које за нас имају нарочиту важност. Физикалне појаве практичне вредности из области механике и из науке о топлоти.

Из области земљоћиса. Европа с нарочитим обзиром на суседне земље Швајцарске. Збијен разговор о другим деловима света. Увођење у разумевање атласних карата.

Из области историје. Преглед главних догађаја у швајцарској историји до реформације. Слике из времена од реформације _ до пропасти старог савезништва (1798.).

УШ. разред, Из области Познавања природе. Физикалне појаве практичне вредности из области оптике и електрицитета. Понешто из хемије свакодневнвг живота. Грађа и функције човечјег тела; најважнија правила науке о здрављу.

57%