Učitelj

Школска организација џ 129

да сваки наставник Учитељске Школе поред стручне спреме за предавања појединих предмета треба да има спреме и из Методике тих предмета, онда наша нова В. Пед. Школа треба да добије такво уређење како ће њени слушаоци моћи у њој добити и довољну спрему из појединих стручних предмета, које ће предавати као будући наставници Учитељских Школа, а уз том довољну спрему из методике ових предмета. Тако спремљени наставници могу бити прави наставници Учитељских Школа. _

3. Као један доста знатан недостатак у садањем уређењу Учитељских Школа јесте и то, што вежбаонице, т. ј. одељења народних школа које служе за вежбаоницу или семинар учитељских кандидата, нису под пуном управом управе Учитељске Школе. Управитељ Учитељске Школе само врши надзор над наставницима вежбаонице, али управе Учитељских Школа немају никаквога удела. у избору наставника за вежбаонице, већ се и постављање наставника у вежбаоницама врши општим учитељским распоредом, који се, као што се зна, врши с обзиром на године службе, породичне потребе и из других обзира. Због тога бива да се за наставнике у вежбаоницама не постављају најпогоднији кандидати, а потреба захтева да се за наставнике вежбаоница постављају најбољи учитељи и учитељице. Зато вежбаонице треба да буду саставни делови Учитељских Школа. Избор наставника и наставница за вежбаонице Учитељских Школа треба вршити без обзира на године службе и породичне потребе, већ једино с обзиром на „испрему и подобност. Њих треба да поставља Министар Просвете на предлог Професорског Савета Учитељских Школа. Наставници и наставнице вежбаоница треба да буду чланови наставничкога савета. - -

4. Пре минулих ратова било је у нас знатан број места у којима поред основне школе постоје и тако звани приправни разреди, или припремне школе за децу која се не школују на материњем језику (утраквистичке школе), а после ратова број таквих места знатно је увећан. То је једна особита“ врста школа. Зато је потребно да учитељски кандидати добију потребну спрему у Учитељској Школи и за рад у овим школама, међутим учитељски кандидати не чују о раду у тим школама ни једну реч за време школовања у Учитељској Школи, те

Учитељ 4