Učitelj

142. Учитељ

просечно најмање по 100 душа. Не мање био је, у овоме по-_

гледу, интензиван рад и у јужној Србији. Одсек за народно просвећивање пружио је уз тои материјалну могућност, да се извесна популарна предавања, одржана у јужној Србији, оштампају и раздају народу бесплатно. Да би се посао на народном просвећивању успешније изводио помоћу јавних популарних предавања, а користећи моћ примера, откупљена су два про_ јекциона киноматографска апарата с потребним бројем филмова.

Почетком ове школске године одсек. за народно просве_ ћивање Министарства Просвете предузео је још енергичније рад на народном просвећивању, јер су наступиле и сређеније прилике за овај посао.

Прописана су и оштампана правила с потребним обрас-

цима за установу и организовање народних књижница и чита-

оница. Иста су разаслата просветним инспекторима и школским надзорницима. И као последица тога јавља сеу нашем народу организовање народних књижница и читаоница тако, да је од

4. новембра текуће године до данас организовано преко сто

народних књижвица и читаоница; а посведневно стижу Министарству Просвете на потврду правила ново организованих народних књижница и читаоница. Значи, да ова установа задовољава једну прешну потребу и жељу нашега народа, зато „је иста тако топло и примљена у народу. За ове народне књижнице и читаонице, одсек за народно просвећивање, одкупио је до сада масу поучних и корисних књига и на ту сврху издато је из буџета Министарства Просвете око 30.000 динара. Све

ове откупљене књиге распоређују се и стално шаљу бесплатно _

народним књижницама. До сада је послато. преко 6000 књига, _не рачунајући у овај број књиге, које су послате књижницама у Војводини.

Прописана је и штампана Уредба о установи и уређењу _ школа за домаћице. Прописан је и оштамтан план и програм за ове школе. Потребу установе и отварања школа за дома-

Ћице увидео је и сам народ, који жели и непрестано тражи.

исте. У свима културним земљама установа шкопа за домаћице обележава епохалан значај у животу народнога просвећивања. Други значај ове школе не могу и не смеју имати ни у нас. Стога је потреба стручне наставе и организовања ових школа захтевала, да се овај важни и деликатни посао преда

ава вета аса,

4 5 3 4

(авина баца кана