Učitelj

Књижевни преглед 153

средњо-школској омладини, појавио се понова пре кратког времена.

Својим првим бројем у коме су две свеске (новембардецембар) дао је доказа да не само ни у чему не заостаје иза пређашњих година већ да је и савршенији. На листу раде многи наши виђени књижевници и песници. Садржина је богата и врло разноврсна и може интересовати већи број читалаца.

Цена му је за целу школску 1920/21 год. 24 дин.

"Препоручујемо га нашим учитељима као врло корисну и добру лектиру и држимо да се нећемо огрешити ако им ставимо на срце да га претплаћују за своје школ. књижнице.

· Цена му је 24 дин. год. Скупљачи претплате добијају 20%

покупљене претплате до 20 нретиакн ка а 259 преко тога. о М. М. Ст.

Б) СТРАНИХ

Киш иза В.: Гле пашгретдге Методе дез о Е чећаа 1. М. 12. стр. 372. — (Свршетак).

На питању о опажању броја методичари су се поделили у две групе. Једни тврде да се број опажа једино симултаним „опажањем и на овој.основи измислили су бројне слике, које на пр.: Бец комбинира за опажање, броја до 144. Друга група тврди да првобитно не може бити никакво симултано схватање, већ да број постаје једино добројавањем. У ову другу групу као што смо рекли већ спада и Книлинг и он је најјачи представник бројача.

Говорећи о бројним представама, Книлинг их дели на природне и вештачке. Природна предстааа о броју је онда, кад она постаје на основи чулног опажања, а то су представе о: једном, неколико, много и врло много, више и мање. А вештачка представа о броју јесте, кад се добија помоћу нарочитог удешеног групирања предмета, коме претходи бројање. — У овом одељку говори даље о овим двема врстама представа, па каже, да су природне представе о броју много нејасније и неодређеније од вештачких. „За овим прелази на појам „ о броју: постанак и суштина.

Како појам мора да буде јасан, разговетан и одређен, то де онда немогуће да се исти апстракира из нејасних и неодређеннх опажања и представа о броју. Па како долазимо уопште