Učitelj

Пред зору нове школске просвете 25

је то одговорно за рушење здравља и ремећење телесног развића.

Ако је, заиста, овако стање, зар треба очајавати2 Шта да се ради2 Је ли то знак напредовања или назадовања 2

Слободно можемо рећи да треба бити хладнокрван и присебан према овоме, „МУптаг дег Меттипсеп“, како то крсте германскн педагози са својом познатом песимистичком бојазни: Ми Срби, као и сви остали Словени, и ако смо дубоко заривени у нашу словенску тугу или сету, ипак смо оптимисте, што је најбољи доказ наше сјајне будућности. И ако смо сетни и тужни ипак из тога провирује веома симпатични наш словенски идеализам. С обзиром на проблем овог малог чланка, овај наш идеализам говори мени овако:

Онај конфликат мнења јесте симптом и јемство за више развиће. Еволуција се побуђује потешкоћама, Сорн „Без муке се сабља не сакова, нити пјесма. He ucnoja“. Проблем је битни фактор у покрету за напред. Лице људско непрестано се мења, знак људске активности значи растење, поправљање, развој. Ништа не остаје статичко; свет је динамичко биће. Васпитање и просветна машинерија такође су подвржене закону растења; она и сада расту па ми хтели или нехтели. Силе непрестано раде да осигурају своје више развиће. Нова форма као да вели старој: „Смерши бо твоја живош мој“... једном речи: Веселимо се и радујмо се, јер се налазимо пред зором нове школске просвете.

јов. П. Јовановић.

Образовање учитеља

Свако време има и своје захтеве, па је и ново време, које је наступило после недавно минулих ратова, донело собом своје захтеве. један од тих захтева новога времена је и захтев о вишем и потпунијем образовању учитеља. Тај захтев новога времена захватио је учитељске организације готово свих напреднијих држава у Европи, па је тај захтев захватио и организацију нашега учитељстза. На годишњој скупштини србијан"скога Учитељског Удружења, у децембру пр. године, по завр-