Učitelj
Методика 409
Неоспорно је да ће ђаци првога разреда, кад се вежбања у шчитавању изводе на овај начин, помоћу исписаних речи на школској табли, и брже и лакше савладати тешкоћу шчитавања, а учитељ постићи бржи, већи и сигурнији успех у своме раду, но кад се вежбања у шчитавању ивводе помоћу буквара као ђачке књиге.
Истина је, то доказује стварност, да ђаци првога разреда науче шчитавање и помоћу буквара, али тај се успех постизава појединачном наставом, т.ј. вежбањем и учењем свакога појединога ђака на по се, а таква наставаније ргционална настава, а при том је учитељ принуђен да у извођењу овакве. појединачне наставе троши и више времена и улаже веће напрезање у школскоме раду.
Али школска табла није средство за шчитавање, већ за извођење наставе из писања и рачунања. Зато учитељи, који помоћу исписаних речи из буквара на школској табли изводе вежбања у ишчитавању, морају после свакога часа изшчитавања брисати школску таблу, па за други час опет исписивати, или тачније рећи цртати, стране из буквара на школској табли. Разуме се да је ово један одвећ тежак посао за учитеље, али. кад то они ипак раде, значи да им је и то мања мука но свакога појединога ђака у оалреду учити појединачно шчитавању помоћу буквара.
Јасно је, дакле, да буквар није погодно срество за рациснално извођење вежбања у шчитавању речи, и да према томе буквар не може да служи као ђачка књша.
Буквар је с планом израђено упусшво за мешодичко :звођење почешне наставе у читању и писању у основној школи, По томе је буквар срество којим се служи учишељ, а не ученици. Буквар је школска, а не ђачка потреба. Зато буквар не треба ни израђивати као ђачку потребу, већ као школску потребу.
Буквар као школска потреба, или као наставно срество за рационално извођење почетне наставе из читања, а поглавито ва извођење вежбања у шчитавању речи, треба да се израђује, не као књига, као што се сада израђује, већ букварске стране треба да се израђују као школске мапе, на платном подлепљеној хартији или картону, на којима речи за шчитавање треба да су наштампане крупним словима тако, да их могу јасно видети и распознавати и ђаци из последњих клупа.