Učitelj

412 Учитељ

Завршавамо ове редове с уверењем: да питање о коме је реч заслужује да буде претресано и на учитељским зборовима и у учитељским листовима, а уверени смо да ће „Учитељ“ радо објавити на својим листовима свако мишљење о овоме питању.

ИЗ ШНОЛСНОГ РАДА

Јован Удицки

Припрема за читање у ! разреду

Знамо, колика се важност придаје припреми за читање у 1 разреду. Знамо, колика је то мука и патња и за учитеља и за ђаке. Знамо и то, да се каже, да на ваљаној припреми почива успешно читање, па се стога на припреми улаже највише труда и највише енергије. Како се га припрема у главном врши на начин, који просто мрцвари и учигеља и ђаке, и то у толикој мери, да после тога наступа потпуна замореност, значи, да та припрема, каква је данас још међу многима наставницима у пракси, не одговара и не: ваља и да је преко снаге оне малене дечице, која су се тек назвала ђацима.

Учење не сме бити мучење, нити учитељ мучитељ а ученик мученик, а не тражи се то ни од учитеља и ако се будемо. држали и надаље у послу око припреме за читање досадање праксе онда морамо отворено иступити и устати против те припреме, каква се данас у школама практикује.

Уз припрему за писање иде и припрема за читање. Више него месец дана, око неких шест недеља, гњаве се деца с реченицама, речима, слоговима и гласовима, — дакле апстракцијама, којима апсолутно не сме да буде места у свести оне деце, која су тек пошла у школу и која примају у свест само: оно што очима виде, односно чулима испитају.

Из искуства знамо, како се добијају страшни одговори који учитеља често пута до пароксизма потресу, те му дође

: Отварамо дискусију у „Учитељу“ по овом важном питању, којеје г. Удицки са свога гледишта расправио, желећи да чујемо и друга. мишљења.