Učitelj

Школска администрација 497

законито распоређују општински приход, из добивених података од управитеља школа извео сам за сваку школу понаособ колики је буџет општински а колики је школски, колики је целокупни општински приход а колико је од тога предато школи, па сам све то доставио дотичном среском начелнику и умолио га: да општ. власти предају школи њен сразмерно припадајући део од онога што је примљено, и да према оним општ. часницима који неће да поступају онако како предвиђа чл. 157. зак. о општинама поступи по чл. 157. став | зак. о општинама; у противном законске одредбе су илузорне.

в) Актом својим од јануара ове године Мр обратио сам се ср. начелницима у коме сам им изложио кад сам Ce H за коју школу зашто обраћао и молио их за извештај, до каквог се резултата дошло и да ли је према коме општ. председнику и благајнику поступљено по чл. 157. став | зак о општинама.

Tr.) Како у том погледу нисам добио тражени извештај, то сам се поново обратио ср. начелницима актом својим од јануара ове год. Бр..... но ни до данас нисам добио одговор.

3.) Приликом прегледа појединих школа, где год Ми се дала могућност, лично сам одлазио у седницу, уверавао се о општ. приходима и сразмерној подели општ. приреза, споразумевао се и утицао на општ. часнике како да поступају, и изгледа ми да је ово имало највећег утицаја.

4.) Да бих сазнао до каквих се резултата дошло бар у погледу предавања шк. прихода, обратио сам се нарочитим актом свима управитељима школа. Из добивених извештаја уверио сам се да је било успеха али ипак скоро све школе нису примиле сразмером припадајући им део од целокупних општ. прихода и поред свих предузиматих мера.

Из таблице „а“ види се колики је буџет које школе а колики је буџет општ. колики је целок. општ. приход, колико је од тога предато школи, и колико је требало да се даде по сразмери према чл. 157. тач. 4 зак. о општинама.

Сматрам за потребно напоменути да има школа које на. име тек. прир, за 1913 год. нису примиле ни пет пара, већ су се издржавале од примљеног дуг. приреза, готовине из ранијих тодина или позајмица.

Што школе крајем 1913 год. нису примиле сав или већи