Učitelj
Краћи прикази 517
se dadoše u službe separatističke opće politike pa konzekventno i u službu separatističke školske i staleške politike. Ljubav je smjernica našega svekolikog roda i mi smo uvjereni, da će nas razumjeti svi oni, kojima strast iošte nije posvema zamračila srce, a besavjesnost ugušila svaki glas savjesti, Vjerujemo, da će se ·s nama saglasiti i svi oni kojima je iskreno stalo, da ne služe mržnii, već ljubavi, onoi pravoj staleškoj i nacionalnoj ljubavi, koje okuplja oko svojega žarišta svekoliku braću nađe velike domovine bez razlike vjere i plemena; ljubavi, kojom su se ogrijevali i naši veliki učitelji: Filipović, . Modec, Ivkovec, Fabković, Basariček i Trstenjak. To eto hoćemo i vierujemo da će to dići“.
List se lepo uređuje. Preporučuiemo ga svima našim čitaocima i članovima našega udruženja.
Cena mu ie 30 dinara godišnje.
Kome ije lakše može polagati pretplatu i kod НЕ odbora užifeljskog udruženja u Beogradu,
Б) СТРАНИХ
Из праксе школе рада. (Апз дег Ргахјз der Arbeitsзећше), од Др. А. Пабста, прегледао и допунио О. Сејниг. Са многобројним сликама у тексту и 29 таблице; друго, увећано и поправљено издање 402 стр. А. В. Цикфелд, Лајпциг 1921.
Ослањајући се на једну врло згодну теоретску основу, изложио је стари и опробани заточник и мајстор школе са ручним радом (Агђеназсћие), покојни Др. А. Пабст, на практичним примерима, како се основни принцип рада има применити и извести у настави код почетника, при излагању рачунице, просторних појмова (стереометрије), цртања. познавања природе (геологија, природопис, наука о материји). При састављању ове књиге, Пабст се обратио многобројним искусним познаваоцима овог питања (Бец, М. Кестнер, Ланггут, М. Митаг, проф. Др. Ханс Штиблер и др.) који су несумњиви ауторитети у решавању организаторских, техничких и методично-практичних питања и задатака школе са ручним радом.
Ова књига уводи читаоца, помоћу врло згодно изабраних појединачних слика, у непосредни учионички „свет у малом“; стога се може топло препоручити свима учитељима, а нарочиго почетницима, који желе да озбиљно проуче и слободно и по сопственом схватању да примењују основне принципе школе са ручним ргдом. P. M.