Učitelj

Школска администрација 731

штетних игара; да ред влада не само у школи, него и у дворишту, путу, уопште свуда; да се ред цени и по школи, ше. и ђачким стварима, оделу и телу ученичком, и т.д

2.) Да ђаци никад нису без занимања, како у школи, тако и у дворишту и да се све врши у своје време и на време. У неподељеним школама док се ради са једним разредом другима дати да што пишу, цртају или читају; да се у школи ред најбоље одржава занимљивом наставом. 5

3.) Да деца по могућству никад нису сама, већ да су под надзором, како би се чувала од грешака а упућивала на добро пазећи да им се слобода у кретању не ускраћује.

4.) Да се при издавању забрана и заповести прво добро размисли, а када се што нареди да се неодступно и изврши м правилно примени.

5.) Да се при изрицању казни води рачуна о осетљивости ученика, да су исто ређе и што природније, и 7. д.

ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД

ШВАЈЦАРСКА

Међународна Конференција за изучавање међународнога језика Експеранта у школама

одржана је у Женеви од 18 до 21. априла ове године. На овој Конференцији учествовало је преко 100 учитеља и професора из 28 држава, међу којима је било и Кинеза и Јапанаца. Haj више ученика било је из Енглеске.

Конференција је била сазвана по жељи Лиге Народа, а улогу сазивача примио је на себе Русовљев Институт у Женеви.

Конференција се поглавито бавила питањем о увођењу Есперанта као помоћнога међународнога језика у школама.

Реферати су писани на Есперанту а такође је и дискусија вођена на Есперанту.

За председника Конференције био је изабран професор женевског универзитета Пјер Бове,

Из поднетих реферата види се да изучавање есперанта већ уведено као покушај у школама: у Енглеској у 28 основних