Učitelj

42 Учитељ

6) Главни Просветни Савет има и дужност и право да и по сопственој иницијативи проучава просветна питања и чини предлоге за боље уређење свих школа и унапређење наставе у њима.

в) Главни Просветни Савет дели се на секције: за високе. средње, стручне и народне школе и народно просвећивање ван школе. Секције претресају питања која долазе у њихов делокруг, а дефинитивне одлуке доносе се на пленарним седницама.

г) Министар је дужан тражити мишљење од Главнога Просветнога Савета у свима питањима од већега значаја.

д) Поред чланова из места за чланове Главнога Просветнога Савета ваименује се исти толики број од истакнутијих просветних радника ван Београда, такође на пет година, а на предлог чланова из Београда. Они се позивају на седнице кад се на њима претресају и решавају питања већега значаја.

ђ) Главии Просветни Савет је уједно и дисциплинарни суд за наставнике за кривице које повлаче удаљење из службе.

е) Остале ближе одредбе о уређењу Главнога Просветнога Савета прописују се уредбом о уређењу Министарства Просвете.

8. Школске власти нижега реда организовати на овај начин :

А) Обласне школске управе установљавају се у средиштима административних области. Њих сачињавају чланови по положају и чланови по избору.

По положају улазе у састав обласних школских управа.

Обласни жупан.

Окружни начелник из места.

Директор гимназије и управник учитељске школе из места.

Просветни инспектор.

Окружни лекар.

Окружни инжињер.

Шеф финансијске управе.

По избору у састав обласне школске управе улазе:

Три школска надзорника које избере надзорничко веће из целе области. i

По два учитеља из свакога округа који улазе у састав области, а које избере окружни учитељски збор.